Brytyjska policja ma problem z silnikami N57 w radiowozach BMW
Oprac.: Karol Biela
W Wielkiej Brytanii policyjne BMW z silnikami N57 nękają liczne usterki. Tamtejsze przedstawicielstwo bawarskiej marki twierdzi, że problemy z 6-cylindrowymi dieslami nie dotyczą aut zwykłych konsumentów.
Ostatnio brytyjskie media obiegła informacja dotycząca awarii w radiowozach marki BMW, które wykorzystuje brytyjska policja. Chodzi konkretnie o 6-cylindrową jednostkę wysokoprężną o kodzie N57 występującą w serii 7 oraz w 5 GT.
W przypadku brytyjskich radiowozów chodzi oczywiście o "piątkę", jednak nie doprecyzowano, na czym polegają usterki w tym 3-litrowym silniku. Policjanci w całym kraju otrzymali jednak wytyczne, aby nie angażować się w pościgi z dużą prędkością w radiowozach wyposażonych w silniki N57.
Ostrzejsza jazda BMW z silnikami N57 tylko w sytuacji zagrożenia życia
Funkcjonariusz, który anonimowo poinformował o częstych awariach tamtejsze media, zaznacza, że wewnętrzne wytyczne otrzymane od przełożonych dopuszczają aktualnie jedną jedyną sytuację, kiedy można wykorzystać w pełni potencjał 6-cylindrowego silnika - chodzi o przypadek zagrożenia życia.Do sprawy oficjalnie odniosło się BMW UK, które w wydanym komunikacie twierdzi, że współpracuje z brytyjską policją w celu wyjaśnienia całej sytuacji, jednak jednocześnie sugeruje, że to unikalny profil eksploatacji stanowić ma dodatkowe obciążenie dla niektórych komponentów jednostki napędowej.Importer dodał też, że wdroży specjalny program serwisowy dla policyjnych wozów z tym silnikiem. BMW UK podkreśla również, że nie ma potrzeby podejmowania jakichkolwiek działań w pojazdach należących do zwykłych klientów.***