Brytyjska policja ma problem z silnikami N57 w radiowozach BMW

Karol Biela

Oprac.: Karol Biela

W Wielkiej Brytanii policyjne BMW z silnikami N57 nękają liczne usterki. Tamtejsze przedstawicielstwo bawarskiej marki twierdzi, że problemy z 6-cylindrowymi dieslami nie dotyczą aut zwykłych konsumentów.

Awarie 3-litrowego silnika N57 w brytyjskich radiowozach BMW wykluczają agresywniejszą jazdę
Awarie 3-litrowego silnika N57 w brytyjskich radiowozach BMW wykluczają agresywniejszą jazdę Informacja prasowa (moto)

Ostatnio brytyjskie media obiegła informacja dotycząca awarii w radiowozach marki BMW, które wykorzystuje brytyjska policja. Chodzi konkretnie o 6-cylindrową jednostkę wysokoprężną o kodzie N57 występującą w serii 7 oraz w 5 GT.

W przypadku brytyjskich radiowozów chodzi oczywiście o "piątkę", jednak nie doprecyzowano, na czym polegają usterki w tym 3-litrowym silniku. Policjanci w całym kraju otrzymali jednak wytyczne, aby nie angażować się w pościgi z dużą prędkością w radiowozach wyposażonych w silniki N57.

Ostrzejsza jazda BMW z silnikami N57 tylko w sytuacji zagrożenia życia

Funkcjonariusz, który anonimowo poinformował o częstych awariach tamtejsze media, zaznacza, że wewnętrzne wytyczne otrzymane od przełożonych dopuszczają aktualnie jedną jedyną sytuację, kiedy można wykorzystać w pełni potencjał 6-cylindrowego silnika - chodzi o przypadek zagrożenia życia.Do sprawy oficjalnie odniosło się BMW UK, które w wydanym komunikacie twierdzi, że współpracuje z brytyjską policją w celu wyjaśnienia całej sytuacji, jednak jednocześnie sugeruje, że to unikalny profil eksploatacji stanowić ma dodatkowe obciążenie dla niektórych komponentów jednostki napędowej.Importer dodał też, że wdroży specjalny program serwisowy dla policyjnych wozów z tym silnikiem. BMW UK podkreśla również, że nie ma potrzeby podejmowania jakichkolwiek działań w pojazdach należących do zwykłych klientów.***

Motorandka z Joanną Zientarską - Jeep Wrangler 4xeINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas