BMW X5 eDrive - wydanie drugie, poprawione

Podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku (18-27 kwietnia br.) BMW zaprezentuje drugą wersję prototypowego X5 eDrive z napędem hybrydowym i możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka. Znane są już szczegóły zastosowanych jednostek.

BMW X5 eDrive
BMW X5 eDriveBMW

Po raz pierwszy BMW X5 eDrive było prezentowane podczas ubiegłorocznego salonu we Frankfurcie. W porównaniu do pozostałych X-piątek, prototyp odmiany hybrydowej różni się ukształtowaniem przedniego zderzaka, błękitnymi akcentami, 21-calowymi obręczami o unikatowym, "aerodynamicznym" wzorze, grafitowymi relingami dachowymi, klapką kryjącą gniazdo ładowania baterii, a także lakierem Silverflake, dotychczas zarezerwowanym dla modeli z rodziny "i" - i3 oraz i8. W kabinie dominuje jasna, skórzana tapicerka, kontrastująca z czarnymi okładzinami ze lśniącym wykończeniem. Przeźroczysta podłoga bagażnika ukazuje zabudowane pod podłogą akumulatory napędu hybrydowego.

A ten składa się z 2-litrowego silnika benzynowego z turbodoładowaniem, rozwijającego moc 245 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 95-konnej jednostki elektrycznej, dysponującej 250 Nm momentu, oraz 8-biegowego automatu ZF. W rezultacie BMW X5 eDrive ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w niespełna 7 s i zużywać średnio mniej niż 3,8 l/100 km - energia zgromadzona w litowo-jonowych akumulatorach pozwala mu na pokonanie do 32 km bez udziału silnika spalinowego. Producent nie ujawnił na razie informacji na temat czasu, jaki jest potrzebny na "tankowanie" akumulatorów. Prędkość samochodu w trybie elektrycznym zostaje ograniczona do 120 km/h.

Wydajne korzystanie z możliwości napędu hybrydowego ułatwia możliwość wyboru jednego z trzech trybów jego pracy (automatyczny Auto eDrive, elektryczny MAX eDrive oraz SAVE, oszczędzający energię zgromadzoną w akumulatorach). Dodatkowo, kierowca może za naciśnięciem przycisku Driving Experience Control dostosować "temperament" auta do swoich potrzeb, zmieniając m.in. charakterystykę układu napędowego, kierowniczego i aktywnego zawieszenia. I tu do wyboru są trzy programy: komfortowy, sportowy oraz ekologiczny. Dodatkowo, elektronika współpracuje z układem nawigacji i dobiera ustawienia napędu do profilu drogi przed samochodem, natężenia ruchu oraz obowiązujących ograniczeń.

BMW X5 eDrive

BMW X5 eDrive

BMW X5 eDriveBMW
BMW X5 eDriveBMW
BMW X5 eDriveBMW
BMW X5 eDriveBMW
BMW X5 eDriveBMW
BMW X5 eDriveBMW
BMW X5 eDriveBMW
BMW X5 eDriveBMW
BMW X5 eDriveBMW
BMW X5 eDriveBMW
BMW X5 eDriveBMW
BMW X5 eDriveBMW

BMW nie podaje terminu wprowadzenia X5 eDrive do produkcji, zdradza jednak, że hybrydowy SUV trafi na rynek "w niedalekiej przyszłości".

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas