BMW X5 M50d - test

Przód nowego BMW X5 jest bardziej agresywny niż u poprzednika. LED-owe oświetlenie (na zdjęciu) to płatna opcja za 5375 zł.
Przód nowego BMW X5 jest bardziej agresywny niż u poprzednika. LED-owe oświetlenie (na zdjęciu) to płatna opcja za 5375 zł.Motor
Wszystkie elementy kokpitu nowego X5 są na najwyższym poziomie. To świetna mieszanka jakości, łatwości obsługi i funkcjonalności.
Wszystkie elementy kokpitu nowego X5 są na najwyższym poziomie. To świetna mieszanka jakości, łatwości obsługi i funkcjonalności.Motor

BMW X5 M50d

BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
Przód nowego BMW X5 jest bardziej agresywny niż u poprzednika. LED-owe oświetlenie (na zdjęciu) to płatna opcja za 5375 zł.
Przód nowego BMW X5 jest bardziej agresywny niż u poprzednika. LED-owe oświetlenie (na zdjęciu) to płatna opcja za 5375 zł.Motor
Panel opcjonalnej, 4-strefowej klimatyzacji.
Panel opcjonalnej, 4-strefowej klimatyzacji.Motor
Wyraźnie przestronniej niż w poprzednim BMW X5. Szerokie wnętrze i niemal płaska podłoga sprawiają, że nawet trzy średniej postury osoby nie powinny narzekać na brak miejsca.
Wyraźnie przestronniej niż w poprzednim BMW X5. Szerokie wnętrze i niemal płaska podłoga sprawiają, że nawet trzy średniej postury osoby nie powinny narzekać na brak miejsca.Motor
Dobra pozycja kierowcy i fotele z opcjonalną regulacją podparcia pod uda, z których nie chce się wysiadać. Mnóstwo miejsca.
Dobra pozycja kierowcy i fotele z opcjonalną regulacją podparcia pod uda, z których nie chce się wysiadać. Mnóstwo miejsca.Motor
Osobisty asystent: dzięki systemowi multimedialnemu BMW, zaopatrzonemu w pakiet ConnectedDrive (2380 zł) oraz nawigację satelitarną Professional (13 133 zł), można skorzystać z usług osobistego asystenta, dostępnego przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Z menu dużego, 10,4-calowego ekranu na konsoli środkowej wystarczy wybrać usługę „Osobisty asystent” i nawiązać połączenie. Konsjerż jest w stanie zarezerwować nam nie tylko hotel, ale też stolik w ulubionej restauracji, bilet lotniczy, wpisać miejsce docelowe w nawigację, a nawet zmienić ustawienia silnika, przekładni czy zawieszenia. Usługa jest darmowa.
Osobisty asystent: dzięki systemowi multimedialnemu BMW, zaopatrzonemu w pakiet ConnectedDrive (2380 zł) oraz nawigację satelitarną Professional (13 133 zł), można skorzystać z usług osobistego asystenta, dostępnego przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Z menu dużego, 10,4-calowego ekranu na konsoli środkowej wystarczy wybrać usługę „Osobisty asystent” i nawiązać połączenie. Konsjerż jest w stanie zarezerwować nam nie tylko hotel, ale też stolik w ulubionej restauracji, bilet lotniczy, wpisać miejsce docelowe w nawigację, a nawet zmienić ustawienia silnika, przekładni czy zawieszenia. Usługa jest darmowa.Motor
Wszystkie systemy aktywnego bezpieczeństwa uruchamia się przyciskiem na środku konsoli centralnej.
Wszystkie systemy aktywnego bezpieczeństwa uruchamia się przyciskiem na środku konsoli centralnej.Motor
Głośnik zestawu audio Bang & Olufsen (20 029 zł) wysuwa się z deski rozdzielczej po uruchomieniu radia.
Głośnik zestawu audio Bang & Olufsen (20 029 zł) wysuwa się z deski rozdzielczej po uruchomieniu radia.Motor
Tymi przyciskami zmienia się ustawienia auta. Do wyboru są 4 tryby: Eco Pro, Comfort, Sport oraz Sport+.
Tymi przyciskami zmienia się ustawienia auta. Do wyboru są 4 tryby: Eco Pro, Comfort, Sport oraz Sport+.Motor
Obsługa systemu iDrive najnowszej generacji z przyciskami-skrótami i dużym pokrętłem jest intuicyjna. Na jego szczycie znalazł się gładzik, za pomocą którego można wpisywać np. miejsca docelowe nawigacji.
Obsługa systemu iDrive najnowszej generacji z przyciskami-skrótami i dużym pokrętłem jest intuicyjna. Na jego szczycie znalazł się gładzik, za pomocą którego można wpisywać np. miejsca docelowe nawigacji.Motor
Łatwiej się nie da – obsługa komputera pokładowego odbywa się przyciskiem na dźwigience kierunkowskazów.
Łatwiej się nie da – obsługa komputera pokładowego odbywa się przyciskiem na dźwigience kierunkowskazów.Motor
Wszystkie elementy kokpitu nowego X5 są na najwyższym poziomie. To świetna mieszanka jakości, łatwości obsługi i funkcjonalności.
Wszystkie elementy kokpitu nowego X5 są na najwyższym poziomie. To świetna mieszanka jakości, łatwości obsługi i funkcjonalności.Motor
Jednostka wysokoprężna BMW jest jedyną na świecie, mającą trzy turbosprężarki. Już przy 1000 obr./min wytwarza ponad 460 Nm.
Jednostka wysokoprężna BMW jest jedyną na świecie, mającą trzy turbosprężarki. Już przy 1000 obr./min wytwarza ponad 460 Nm.Motor
Bagażnik ma pojemność wynoszącą od 650 do 1870 l oraz duży schowek pod podłogą. Jego burta potrafi udźwignąć do 250 kg.
Bagażnik ma pojemność wynoszącą od 650 do 1870 l oraz duży schowek pod podłogą. Jego burta potrafi udźwignąć do 250 kg.Motor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
Wśród SUV–ów z turbodieslem nie ma szybszego auta od BMW X5 M50d

BMW X5 M50d

BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor
BMW X5 M50d
BMW X5 M50dMotor

BMW X5 M50d - podsumowanie

  • świetna jakość materiałów i wykończenia,
  • łatwa obsługa,
  • bardzo dobra widoczność z miejsca kierowcy,
  • mnóstwo miejsca,
  • niski poziom hałasu,
  • ogromny bagażnik
  • znakomite osiągi,
  • szybka przekładnia automatyczna ze świetnym trybem ręcznym,
  • stosunkowo niewielkie zużycie paliwa,
  • rasowy dźwięk,
  • łatwość nabierania obrotów
  • świetna trakcja,
  • stabilne zachowanie przy dużych prędkościach,
  • zaskakujące poczucie zwinności i lekkości
  • ogromny promień skrętu,
  • układ kierowniczy dający nie najlepsze czucie
  • bogate wyposażenie seryjne,
  • darmowy pakiet serwisowy 5 lat/100 tys. km,
  • mnogość opcji
  • wysoka cena zakupu,
  • aktywne systemy bezpieczeństwa dostępne tylko za dopłatą

Dane techniczne: BMW X5 M50d

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2993 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/24
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
381 KM/4000
Maks. moment obrotowy
740 Nm/2000
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
487/194/176 cm
Rozstaw osi
293 cm
Średnica zawracania
12,7 m
Masa/ładowność
2190/710 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
650/1870 l
Poj. zbiornika paliwa
85 l (ON)
Opony (przód; tył)
255/50 R19; 285/45 R19
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,3 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,3 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
13,4 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,9 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
62,2 dB
Rzeczywista prędkość*
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,0
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,6/6,2/6,7
Teoretyczny zasięg
1270 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
11,4/8,9/10,2
Rzeczywisty zasięg
830 km
Cena wersjii podstawowej**
382 900 zł
Cena
382 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem