BMW 428i xDrive - test

<b>Od tyłu seria 4 wygląda lekko i zgrabnie. W pakiecie Sport (8375 zł) wyróżnia się m.in. czarnymi ramkami szyb oraz końcówką wydechu.</b>
<b>Od tyłu seria 4 wygląda lekko i zgrabnie. W pakiecie Sport (8375 zł) wyróżnia się m.in. czarnymi ramkami szyb oraz końcówką wydechu.</b>Motor
Sportowa kierownica „M” wymaga dopłaty 882 zł. Ergonomią oraz jakością wykonania BMW gra pierwsze skrzypce w klasie.
Sportowa kierownica „M” wymaga dopłaty 882 zł. Ergonomią oraz jakością wykonania BMW gra pierwsze skrzypce w klasie.Motor

BMW 428i xDrive

Od tyłu seria 4 wygląda lekko i zgrabnie. W pakiecie Sport (8375 zł) wyróżnia się m.in. czarnymi ramkami szyb oraz końcówką wydechu.
Od tyłu seria 4 wygląda lekko i zgrabnie. W pakiecie Sport (8375 zł) wyróżnia się m.in. czarnymi ramkami szyb oraz końcówką wydechu.Motor
Seryjne są reflektory biksenonowe. Światła diodowe (na zdjęciu) wymagają dopłaty 8375 zł.
Seryjne są reflektory biksenonowe. Światła diodowe (na zdjęciu) wymagają dopłaty 8375 zł.Motor
Podajnik sprawia, że po pas bezpieczeństwa nie trzeba sięgać za siebie.
Podajnik sprawia, że po pas bezpieczeństwa nie trzeba sięgać za siebie.Motor
BMW 4 z boku, czyli zgrabna karoseria z mocno opadającym dachem i „garbem” na masce.
BMW 4 z boku, czyli zgrabna karoseria z mocno opadającym dachem i „garbem” na masce.Motor
Miejsca na kolana jest pod dostatkiem. Gorzej z przestrzenią na głowy wysokich pasażerów.
Miejsca na kolana jest pod dostatkiem. Gorzej z przestrzenią na głowy wysokich pasażerów.Motor
Świetne: opcjonalne fotele sportowe oraz pozycja za kierownicą.
Świetne: opcjonalne fotele sportowe oraz pozycja za kierownicą.Motor
W podłokietniku, oprócz miejsca na telefon, znalazły się wejścia AUX i USB.
W podłokietniku, oprócz miejsca na telefon, znalazły się wejścia AUX i USB.Motor
Każde BMW serii 4 uruchamia się przyciskiem na desce rozdzielczej.
Każde BMW serii 4 uruchamia się przyciskiem na desce rozdzielczej.Motor
Rozwijany od lat system iDrive pod względem łatwości obsługi nie ma sobie równych.
Rozwijany od lat system iDrive pod względem łatwości obsługi nie ma sobie równych.Motor
Te przyciski służą do zmiany trybu jazdy. Powyżej – wyłącznik systemu ESP.
Te przyciski służą do zmiany trybu jazdy. Powyżej – wyłącznik systemu ESP.Motor
Łopatki do ręcznej zmiany przełożeń są duże, poręczne i wygodne w obsłudze.
Łopatki do ręcznej zmiany przełożeń są duże, poręczne i wygodne w obsłudze.Motor
Zmiana trybu jazdy wpływa m.in. na działanie silnika, przekładni oraz elektronicznej szpery z tyłu.
Zmiana trybu jazdy wpływa m.in. na działanie silnika, przekładni oraz elektronicznej szpery z tyłu.Motor
Sportowa kierownica „M” wymaga dopłaty 882 zł. Ergonomią oraz jakością wykonania BMW gra pierwsze skrzypce w klasie.
Sportowa kierownica „M” wymaga dopłaty 882 zł. Ergonomią oraz jakością wykonania BMW gra pierwsze skrzypce w klasie.Motor
245 KM, 2 litry i przyspieszenie do 100 km/h w 5,9 s. Na 100 km zużywa 9,7 l.
245 KM, 2 litry i przyspieszenie do 100 km/h w 5,9 s. Na 100 km zużywa 9,7 l.Motor
Bagażnik ma pojemność 445 litrów. Można go powiększyć, składając oparcie kanapy.
Bagażnik ma pojemność 445 litrów. Można go powiększyć, składając oparcie kanapy.Motor

BMW 428i xDrive

BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor

Zobacz również:

    BMW 428i xDrive - podsumowanie

    • świetna pozycja kierowcy,
    • dużo miejsca z przodu,
    • łatwa obsługa,
    • obszerny bagażnik,
    • wysoka jakość wykonania
    • ograniczona ilość miejsca na głowy pasażerów z tyłu
    • znakomite osiągi,
    • bardzo szybka reakcja na dodanie gazu,
    • łatwość nabierania obrotów,
    • perfekcyjna automatyczna skrzynia biegów,
    • stosunkowo niewielkie zużycie paliwa
    • idealny rozkład mas pomiędzy osiami,
    • bardzo spokojne reakcje na zmiany obciążenia,
    • wyśmienita przyczepność
    • duży promień skrętu,
    • układ kierowniczy o nieco za słabej progresji
    • mnogość opcji wyposażenia,
    • seryjny pakiet serwisowy na 5 lat/100 000 km,
    • konkurencyjna cena zakupu
    • horrendalnie drogi automat,
    • wiele dodatków dostępnych jedynie w pakietach

    Konkurenci BMW 428i xDrive

    Konkurenci BMW 428i xDrive
    Konkurenci BMW 428i xDriveMotor

    Dane techniczne: BMW 428i xDrive

     
    BMW serii 4
    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1997 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    245 KM/5000
    Maks. moment obrotowy
    350 Nm/1250
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./8-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    Długość/szerokość/wysokość
    464/183/136 cm
    Rozstaw osi
    281 cm
    Średnica zawracania
    11,8 m
    Masa/ładowność
    1540/520 kg
    Pojemność bagażnika
    445 l
    Poj. zbiornika paliwa
    60 l (Pb 95)
    Opony
    225/50 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    250 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    5,8 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    5,9 s
    Przyspieszenie 0-140 km/h
    11,8 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    15,3 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    35,7 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    34,8 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,0 dB
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,1
    Zużycie paliwa
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,7/5,5/6,7
    Teoretyczny zasięg
    890 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    11,5/7,8/9,7
    Rzeczywisty zasięg
    620 km
    Cena wersji podstawowej**
    176 900 zł
    Cena
    186 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem