BMW 428i xDrive - test

<b>Od tyłu seria 4 wygląda lekko i zgrabnie. W pakiecie Sport (8375 zł) wyróżnia się m.in. czarnymi ramkami szyb oraz końcówką wydechu.</b>
<b>Od tyłu seria 4 wygląda lekko i zgrabnie. W pakiecie Sport (8375 zł) wyróżnia się m.in. czarnymi ramkami szyb oraz końcówką wydechu.</b>Motor
Sportowa kierownica „M” wymaga dopłaty 882 zł. Ergonomią oraz jakością wykonania BMW gra pierwsze skrzypce w klasie.
Sportowa kierownica „M” wymaga dopłaty 882 zł. Ergonomią oraz jakością wykonania BMW gra pierwsze skrzypce w klasie.Motor

BMW 428i xDrive

Od tyłu seria 4 wygląda lekko i zgrabnie. W pakiecie Sport (8375 zł) wyróżnia się m.in. czarnymi ramkami szyb oraz końcówką wydechu.
Od tyłu seria 4 wygląda lekko i zgrabnie. W pakiecie Sport (8375 zł) wyróżnia się m.in. czarnymi ramkami szyb oraz końcówką wydechu.Motor
Seryjne są reflektory biksenonowe. Światła diodowe (na zdjęciu) wymagają dopłaty 8375 zł.
Seryjne są reflektory biksenonowe. Światła diodowe (na zdjęciu) wymagają dopłaty 8375 zł.Motor
Podajnik sprawia, że po pas bezpieczeństwa nie trzeba sięgać za siebie.
Podajnik sprawia, że po pas bezpieczeństwa nie trzeba sięgać za siebie.Motor
BMW 4 z boku, czyli zgrabna karoseria z mocno opadającym dachem i „garbem” na masce.
BMW 4 z boku, czyli zgrabna karoseria z mocno opadającym dachem i „garbem” na masce.Motor
Miejsca na kolana jest pod dostatkiem. Gorzej z przestrzenią na głowy wysokich pasażerów.
Miejsca na kolana jest pod dostatkiem. Gorzej z przestrzenią na głowy wysokich pasażerów.Motor
Świetne: opcjonalne fotele sportowe oraz pozycja za kierownicą.
Świetne: opcjonalne fotele sportowe oraz pozycja za kierownicą.Motor
W podłokietniku, oprócz miejsca na telefon, znalazły się wejścia AUX i USB.
W podłokietniku, oprócz miejsca na telefon, znalazły się wejścia AUX i USB.Motor
Każde BMW serii 4 uruchamia się przyciskiem na desce rozdzielczej.
Każde BMW serii 4 uruchamia się przyciskiem na desce rozdzielczej.Motor
Rozwijany od lat system iDrive pod względem łatwości obsługi nie ma sobie równych.
Rozwijany od lat system iDrive pod względem łatwości obsługi nie ma sobie równych.Motor
Te przyciski służą do zmiany trybu jazdy. Powyżej – wyłącznik systemu ESP.
Te przyciski służą do zmiany trybu jazdy. Powyżej – wyłącznik systemu ESP.Motor
Łopatki do ręcznej zmiany przełożeń są duże, poręczne i wygodne w obsłudze.
Łopatki do ręcznej zmiany przełożeń są duże, poręczne i wygodne w obsłudze.Motor
Zmiana trybu jazdy wpływa m.in. na działanie silnika, przekładni oraz elektronicznej szpery z tyłu.
Zmiana trybu jazdy wpływa m.in. na działanie silnika, przekładni oraz elektronicznej szpery z tyłu.Motor
Sportowa kierownica „M” wymaga dopłaty 882 zł. Ergonomią oraz jakością wykonania BMW gra pierwsze skrzypce w klasie.
Sportowa kierownica „M” wymaga dopłaty 882 zł. Ergonomią oraz jakością wykonania BMW gra pierwsze skrzypce w klasie.Motor
245 KM, 2 litry i przyspieszenie do 100 km/h w 5,9 s. Na 100 km zużywa 9,7 l.
245 KM, 2 litry i przyspieszenie do 100 km/h w 5,9 s. Na 100 km zużywa 9,7 l.Motor
Bagażnik ma pojemność 445 litrów. Można go powiększyć, składając oparcie kanapy.
Bagażnik ma pojemność 445 litrów. Można go powiększyć, składając oparcie kanapy.Motor

BMW 428i xDrive

BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor
BMW 428i xDrive
BMW 428i xDriveMotor

BMW 428i xDrive - podsumowanie

  • świetna pozycja kierowcy,
  • dużo miejsca z przodu,
  • łatwa obsługa,
  • obszerny bagażnik,
  • wysoka jakość wykonania
  • ograniczona ilość miejsca na głowy pasażerów z tyłu
  • znakomite osiągi,
  • bardzo szybka reakcja na dodanie gazu,
  • łatwość nabierania obrotów,
  • perfekcyjna automatyczna skrzynia biegów,
  • stosunkowo niewielkie zużycie paliwa
  • idealny rozkład mas pomiędzy osiami,
  • bardzo spokojne reakcje na zmiany obciążenia,
  • wyśmienita przyczepność
  • duży promień skrętu,
  • układ kierowniczy o nieco za słabej progresji
  • mnogość opcji wyposażenia,
  • seryjny pakiet serwisowy na 5 lat/100 000 km,
  • konkurencyjna cena zakupu
  • horrendalnie drogi automat,
  • wiele dodatków dostępnych jedynie w pakietach

Konkurenci BMW 428i xDrive

Konkurenci BMW 428i xDrive
Konkurenci BMW 428i xDriveMotor

Dane techniczne: BMW 428i xDrive

 
BMW serii 4
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
245 KM/5000
Maks. moment obrotowy
350 Nm/1250
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
464/183/136 cm
Rozstaw osi
281 cm
Średnica zawracania
11,8 m
Masa/ładowność
1540/520 kg
Pojemność bagażnika
445 l
Poj. zbiornika paliwa
60 l (Pb 95)
Opony
225/50 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,8 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,9 s
Przyspieszenie 0-140 km/h
11,8 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
15,3 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,7 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
34,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,0 dB
Rzeczywista prędkość*
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,1
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,7/5,5/6,7
Teoretyczny zasięg
890 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
11,5/7,8/9,7
Rzeczywisty zasięg
620 km
Cena wersji podstawowej**
176 900 zł
Cena
186 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem