BMW 435d xDrive - test

<b>Tu znaczki mówią wszystko. Ale auto można też zamówić bez oznaczeń. Wtedy tylko podwójna końcówka wydechu zdradza, że nie jest to żadna bazowa odmiana.</b>
<b>Tu znaczki mówią wszystko. Ale auto można też zamówić bez oznaczeń. Wtedy tylko podwójna końcówka wydechu zdradza, że nie jest to żadna bazowa odmiana.</b>Motor
Kokpit jak w każdym aucie serii 3 i 4. Na uwagę zasługuje panoramiczny ekran o przekątnej 8,8 cala oraz wchodząca w skład pakietu M kierownica z grubym wieńcem, która rewelacyjnie leży w dłoniach.
Kokpit jak w każdym aucie serii 3 i 4. Na uwagę zasługuje panoramiczny ekran o przekątnej 8,8 cala oraz wchodząca w skład pakietu M kierownica z grubym wieńcem, która rewelacyjnie leży w dłoniach.Motor

BMW 435d xDrive

Tu znaczki mówią wszystko. Ale auto można też zamówić bez oznaczeń. Wtedy tylko podwójna końcówka wydechu zdradza, że nie jest to żadna bazowa odmiana.
Tu znaczki mówią wszystko. Ale auto można też zamówić bez oznaczeń. Wtedy tylko podwójna końcówka wydechu zdradza, że nie jest to żadna bazowa odmiana.Motor
W łukach 435d z napędem xDrive i usztywniającym zawieszenie pakietem M zachwyca neutralnością i zwinnością. Każdy ruch kierownicy przekłada się na błyskawiczną zmianę kierunku jazdy. Komfort pozostaje na akceptowalnym poziomie.
W łukach 435d z napędem xDrive i usztywniającym zawieszenie pakietem M zachwyca neutralnością i zwinnością. Każdy ruch kierownicy przekłada się na błyskawiczną zmianę kierunku jazdy. Komfort pozostaje na akceptowalnym poziomie.Motor
Ten diesel ma osiągi silnika benzynowego. I nawet trochę podobnie brzmi.
Ten diesel ma osiągi silnika benzynowego. I nawet trochę podobnie brzmi.Motor
Seryjne są koła 17''. Pakiet M zawiera felgi 18'', ale testowane auto ma jeszcze większe, opcjonalne „19”.
Seryjne są koła 17''. Pakiet M zawiera felgi 18'', ale testowane auto ma jeszcze większe, opcjonalne „19”.Motor
Z tyłu tylko dwa miejsca. W miarę wygodnie zmieszczą się tu osoby o wzroście 170 cm.
Z tyłu tylko dwa miejsca. W miarę wygodnie zmieszczą się tu osoby o wzroście 170 cm.Motor
Sportowe fotele należą do pakietu M. Zapewniają właściwie idealną pozycję.
Sportowe fotele należą do pakietu M. Zapewniają właściwie idealną pozycję.Motor
Idealnie czytelne zegary – jak to w BMW. Czerwone pierścienie na wskaźnikach wyróżniają auta z pakietem M.
Idealnie czytelne zegary – jak to w BMW. Czerwone pierścienie na wskaźnikach wyróżniają auta z pakietem M.Motor
Kokpit jak w każdym aucie serii 3 i 4. Na uwagę zasługuje panoramiczny ekran o przekątnej 8,8 cala oraz wchodząca w skład pakietu M kierownica z grubym wieńcem, która rewelacyjnie leży w dłoniach.
Kokpit jak w każdym aucie serii 3 i 4. Na uwagę zasługuje panoramiczny ekran o przekątnej 8,8 cala oraz wchodząca w skład pakietu M kierownica z grubym wieńcem, która rewelacyjnie leży w dłoniach.Motor
Nawet w trybie ECO PRO, który mocno hamuje zapędy auta, „czwórka” nie traci sportowego charakteru.
Nawet w trybie ECO PRO, który mocno hamuje zapędy auta, „czwórka” nie traci sportowego charakteru.Motor

BMW 435d xDrive - podsumowanie

  • świetne prowadzenie,
  • zaskakująco duży komfort jazdy na kołach 19'',
  • atrakcyjne nadwozie,
  • małe zużycie paliwa,
  • duży zasięg na jednym tankowaniu
  • bardzo wysoka cena zakupu,
  • stosunkowo nieduży zakres użytecznych obrotów

Dane techniczne: BMW 435d xDrive

 
BMW serii 4
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2993 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/24
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
313 KM/4400
Maks. moment obrotowy
630 Nm/1500
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
464/183/138 cm
Rozstaw osi
281 cm
Średnica zawracania
11,8 m
Masa/ładowność
1625/520 kg
Poj. bagażnika
445 l
Poj. zbiornika paliwa
57 l (ON)
Opony
225/50 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,7 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,8 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
12,0 s
Przyspieszenie 0-200 km/h
20,2 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,4 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
67,2 dB →
Rzeczywista prędkość*
98 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,1
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,4/4,9/5,4
Teoretyczny zasięg
1060 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,2/5,4/6,3
Rzeczywisty zasięg
900 km
Cena wersji podstawowej**
262 900 zł
Cena
262 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem