Porównanie: BMW M235i, BMW 435i

Porównanie: BMW M235i, BMW 435i
Porównanie: BMW M235i, BMW 435iMotor
BMW M235i: deska rozdzielcza jest praktycznie identyczna z tą w serii 1. Znakomita sportowa kierownica z logo M to wyposażenie seryjne. Obsługa jest typowa dla wszystkich BMW, czyli wyjątkowo łatwa. Z boku tunelu środkowego znalazła się miękka poduszka, o którą kierowca może oprzeć kolano.
BMW M235i: deska rozdzielcza jest praktycznie identyczna z tą w serii 1. Znakomita sportowa kierownica z logo M to wyposażenie seryjne. Obsługa jest typowa dla wszystkich BMW, czyli wyjątkowo łatwa. Z boku tunelu środkowego znalazła się miękka poduszka, o którą kierowca może oprzeć kolano.Motor
BMW 435i: sportowa kierownica wymaga dopłaty, a materiały robią lepsze wrażenie niż w M235i. Deska rozdzielcza została zaprojektowana według tych samych zasad funkcjonalności i ergonomii co w mniejszym BMW. Także tu wszystkie przyciski i przełączniki pracują bardzo precyzyjnie.
BMW 435i: sportowa kierownica wymaga dopłaty, a materiały robią lepsze wrażenie niż w M235i. Deska rozdzielcza została zaprojektowana według tych samych zasad funkcjonalności i ergonomii co w mniejszym BMW. Także tu wszystkie przyciski i przełączniki pracują bardzo precyzyjnie.Motor

BMW M235i, BMW 435i

Wnętrze węższe niż w M235i. Ograniczone miejsce na głowę.
Wnętrze węższe niż w M235i. Ograniczone miejsce na głowę.Motor
Z tyłu jest ciasno, ale wcale nie podróżuje się tu za karę.
Z tyłu jest ciasno, ale wcale nie podróżuje się tu za karę.Motor
Świetne fotele. W M235i siedzi się prawie na ziemi.
Świetne fotele. W M235i siedzi się prawie na ziemi.Motor
BMW M235i: deska rozdzielcza jest praktycznie identyczna z tą w serii 1. Znakomita sportowa kierownica z logo M to wyposażenie seryjne. Obsługa jest typowa dla wszystkich BMW, czyli wyjątkowo łatwa. Z boku tunelu środkowego znalazła się miękka poduszka, o którą kierowca może oprzeć kolano.
BMW M235i: deska rozdzielcza jest praktycznie identyczna z tą w serii 1. Znakomita sportowa kierownica z logo M to wyposażenie seryjne. Obsługa jest typowa dla wszystkich BMW, czyli wyjątkowo łatwa. Z boku tunelu środkowego znalazła się miękka poduszka, o którą kierowca może oprzeć kolano.Motor
390-litrowy bagażnik ma niewielki otwór załadunkowy.
390-litrowy bagażnik ma niewielki otwór załadunkowy.Motor
Opcjonalne siedzenia skórzane są bardzo wygodne.
Opcjonalne siedzenia skórzane są bardzo wygodne.Motor
Bagażnik ma 445 l i zapewnia lepszy dostęp do wnętrza.
Bagażnik ma 445 l i zapewnia lepszy dostęp do wnętrza.Motor
BMW 435i: sportowa kierownica wymaga dopłaty, a materiały robią lepsze wrażenie niż w M235i. Deska rozdzielcza została zaprojektowana według tych samych zasad funkcjonalności i ergonomii co w mniejszym BMW. Także tu wszystkie przyciski i przełączniki pracują bardzo precyzyjnie.
BMW 435i: sportowa kierownica wymaga dopłaty, a materiały robią lepsze wrażenie niż w M235i. Deska rozdzielcza została zaprojektowana według tych samych zasad funkcjonalności i ergonomii co w mniejszym BMW. Także tu wszystkie przyciski i przełączniki pracują bardzo precyzyjnie.Motor
BMW M235i jest tylko minimalnie szybsze od 435i. To drugie za to znacznie lepiej wygląda.
BMW M235i jest tylko minimalnie szybsze od 435i. To drugie za to znacznie lepiej wygląda.Motor
BMW M235i, BMW 435i
BMW M235i, BMW 435iMotor
BMW 435i, BMW M235i
BMW 435i, BMW M235iMotor
M235i bazuje na serii 1, z którą dzieli m.in. płytę podłogową. 435i to z kolei odmiana coupe serii 3. Dłuższe od M235i o 21 cm.
M235i bazuje na serii 1, z którą dzieli m.in. płytę podłogową. 435i to z kolei odmiana coupe serii 3. Dłuższe od M235i o 21 cm.Motor

Nadwozie

O ile M235i jest autem typu 2+2, o tyle 435i to pełnoprawny model 4-osobowy. Owszem, w obu przestrzeń na głowy osób w tylnym rzędzie jest ograniczona, jednak zdecydowanie lepiej poczują się one w większym BMW. Także na ich bagaże oferuje ono więcej przestrzeni – 445 l wobec 390 l – i ma o 5 cm niżej umieszczony próg załadunkowy (64 cm). Zaskakuje wysoka ładowność, wynosząca 510 kg w przypadku M235i i 520 kg w 435i.
BMW M235i
BMW M235iMotor
BMW 435i
BMW 435iMotor

Jazda

Porównanie: BMW M235i, BMW 435i
Porównanie: BMW M235i, BMW 435iMotor
435i to auto większe, cięższe, o potulniejszej naturze. Prowadzi się bardzo dobrze, jednak potrafi zaskoczyć dużą podsterownością. Mniejsze coupe jest narowiste, ale nie nerwowe i zachowuje się tak, jakby tylko czekało na dodanie gazu. Daje mnóstwo radości z jazdy.

Wyposażenie

BMW 435i – seryjna elektryczna regulacja foteli z pamięcią ustawień. W M235i – za dopłatą.
BMW 435i – seryjna elektryczna regulacja foteli z pamięcią ustawień. W M235i – za dopłatą.Motor
Wyjściowa różnica w cenie obu modeli to 25 000 zł na korzyść M235i. Po doposażeniu go w elementy konkurenta oraz wybrane wyposażenie testowanego egzemplarza, jego cena wynosi 247 496 zł. W 435i ta sama operacja winduje cenę do 272 124 zł, co oznacza, że auto jest droższe od M235i o 24 628 zł. Płatne opcje wyposażenia w dużym coupe kosztują więcej.

Wyposażenie: BMW M235i, BMW 435i

 
M235i
435i
Cena podstawowa
205 900 zł
230 900 zł
Poduszki czołowe/boczne/kurt.
System ESP
Elektr. sterowane szyby
Klimatyzacja automatyczna
2763 zł
Kierownica wielofunkcyjna
Sportowa kierownica skórzana M
1014 zł
Tempomat
1557 zł
Fotele regulowane elektrycznie
4773 zł
Zestaw głośnomówiący
3265 zł
Radio CD/MP3
Nawigacja satelitarna
10 801 zł
12 626 zł
Reflektory biksenonowe
Światła przeciwmgielne
Sportowa przekładnia automat.
11 303 zł
11 916 zł
Adaptacyjne zawieszenie
3818 zł
5578 zł
Sportowy układ kierowniczy
1521 zł
18-calowe obręcze aluminiowe
4310 zł
Opony typu Run Flat
Lakier metalik
3316 zł
4259 zł
Cena po zrównaniu wyposażenia
247 496 zł
272 124 zł
standard

Dane techniczne

Dane techniczne: BMW M235i, BMW 435i

 
M235i
435i
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
2979 cm3
2979 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/24
R6/24
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
326 KM/5800
326 KM/5800
Maks. moment obrotowy
450 Nm/1300
400 Nm/1200
Napęd
tylny
tylny
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
443/177/142 cm
464/183/138 cm
Rozstaw osi
269 cm
281 cm
Średnica zawracania
11,3 m
11,8 m
Masa/ładowność
1455/510 kg
1858/520 kg
Poj. bagażnika
390 l
445 l
Poj. zbiornika paliwa
52 l (Pb 95)
60 l (Pb 95)
Opony
225/40 R18
225/45 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,9 s
5,1 s

Dane testowe

Dane testowe: BMW M235i, BMW 435i

 
M235i
435i
Przyspieszenie 0-80 km/h
3,6 s
3,7 s
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,9 s
5,1 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
11,1 s
11,7 s
Przyspieszenie 0-200 km/h
17,8 s
19,4 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
33,2 m
35,7 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
32,8 m
34,8 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
67,0 dB →
64,0 dB
Rzeczywista prędkość*
97 km/h
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,1
2,1
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,3/5,9/7,6
10,2/5,5/7,2
Teoretyczny zasięg
680 km
830 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,3/12,3/10,3
7,7/12,1/9,9
Rzeczywisty zasięg
500 km
610 km
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;

BMW M235i, BMW 435i - punktacja

BMW M235i, BMW 435i - punktacja
BMW M235i, BMW 435i - punktacjaMotor

BMW M235i, BMW 435i - podsumowanie