Porównanie: BMW M235i, BMW 435i

Porównanie: BMW M235i, BMW 435i
Porównanie: BMW M235i, BMW 435iMotor
BMW M235i: deska rozdzielcza jest praktycznie identyczna z tą w serii 1. Znakomita sportowa kierownica z logo M to wyposażenie seryjne. Obsługa jest typowa dla wszystkich BMW, czyli wyjątkowo łatwa. Z boku tunelu środkowego znalazła się miękka poduszka, o którą kierowca może oprzeć kolano.
BMW M235i: deska rozdzielcza jest praktycznie identyczna z tą w serii 1. Znakomita sportowa kierownica z logo M to wyposażenie seryjne. Obsługa jest typowa dla wszystkich BMW, czyli wyjątkowo łatwa. Z boku tunelu środkowego znalazła się miękka poduszka, o którą kierowca może oprzeć kolano.Motor
BMW 435i: sportowa kierownica wymaga dopłaty, a materiały robią lepsze wrażenie niż w M235i. Deska rozdzielcza została zaprojektowana według tych samych zasad funkcjonalności i ergonomii co w mniejszym BMW. Także tu wszystkie przyciski i przełączniki pracują bardzo precyzyjnie.
BMW 435i: sportowa kierownica wymaga dopłaty, a materiały robią lepsze wrażenie niż w M235i. Deska rozdzielcza została zaprojektowana według tych samych zasad funkcjonalności i ergonomii co w mniejszym BMW. Także tu wszystkie przyciski i przełączniki pracują bardzo precyzyjnie.Motor

Zobacz również:

    BMW M235i, BMW 435i

    Wnętrze węższe niż w M235i. Ograniczone miejsce na głowę.
    Wnętrze węższe niż w M235i. Ograniczone miejsce na głowę.Motor
    Z tyłu jest ciasno, ale wcale nie podróżuje się tu za karę.
    Z tyłu jest ciasno, ale wcale nie podróżuje się tu za karę.Motor
    Świetne fotele. W M235i siedzi się prawie na ziemi.
    Świetne fotele. W M235i siedzi się prawie na ziemi.Motor
    BMW M235i: deska rozdzielcza jest praktycznie identyczna z tą w serii 1. Znakomita sportowa kierownica z logo M to wyposażenie seryjne. Obsługa jest typowa dla wszystkich BMW, czyli wyjątkowo łatwa. Z boku tunelu środkowego znalazła się miękka poduszka, o którą kierowca może oprzeć kolano.
    BMW M235i: deska rozdzielcza jest praktycznie identyczna z tą w serii 1. Znakomita sportowa kierownica z logo M to wyposażenie seryjne. Obsługa jest typowa dla wszystkich BMW, czyli wyjątkowo łatwa. Z boku tunelu środkowego znalazła się miękka poduszka, o którą kierowca może oprzeć kolano.Motor
    390-litrowy bagażnik ma niewielki otwór załadunkowy.
    390-litrowy bagażnik ma niewielki otwór załadunkowy.Motor
    Opcjonalne siedzenia skórzane są bardzo wygodne.
    Opcjonalne siedzenia skórzane są bardzo wygodne.Motor
    Bagażnik ma 445 l i zapewnia lepszy dostęp do wnętrza.
    Bagażnik ma 445 l i zapewnia lepszy dostęp do wnętrza.Motor
    BMW 435i: sportowa kierownica wymaga dopłaty, a materiały robią lepsze wrażenie niż w M235i. Deska rozdzielcza została zaprojektowana według tych samych zasad funkcjonalności i ergonomii co w mniejszym BMW. Także tu wszystkie przyciski i przełączniki pracują bardzo precyzyjnie.
    BMW 435i: sportowa kierownica wymaga dopłaty, a materiały robią lepsze wrażenie niż w M235i. Deska rozdzielcza została zaprojektowana według tych samych zasad funkcjonalności i ergonomii co w mniejszym BMW. Także tu wszystkie przyciski i przełączniki pracują bardzo precyzyjnie.Motor
    BMW M235i jest tylko minimalnie szybsze od 435i. To drugie za to znacznie lepiej wygląda.
    BMW M235i jest tylko minimalnie szybsze od 435i. To drugie za to znacznie lepiej wygląda.Motor
    BMW M235i, BMW 435i
    BMW M235i, BMW 435iMotor
    BMW 435i, BMW M235i
    BMW 435i, BMW M235iMotor
    M235i bazuje na serii 1, z którą dzieli m.in. płytę podłogową. 435i to z kolei odmiana coupe serii 3. Dłuższe od M235i o 21 cm.
    M235i bazuje na serii 1, z którą dzieli m.in. płytę podłogową. 435i to z kolei odmiana coupe serii 3. Dłuższe od M235i o 21 cm.Motor

    Nadwozie

    O ile M235i jest autem typu 2+2, o tyle 435i to pełnoprawny model 4-osobowy. Owszem, w obu przestrzeń na głowy osób w tylnym rzędzie jest ograniczona, jednak zdecydowanie lepiej poczują się one w większym BMW. Także na ich bagaże oferuje ono więcej przestrzeni – 445 l wobec 390 l – i ma o 5 cm niżej umieszczony próg załadunkowy (64 cm). Zaskakuje wysoka ładowność, wynosząca 510 kg w przypadku M235i i 520 kg w 435i.
    BMW M235i
    BMW M235iMotor
    BMW 435i
    BMW 435iMotor

    Jazda

    Porównanie: BMW M235i, BMW 435i
    Porównanie: BMW M235i, BMW 435iMotor
    435i to auto większe, cięższe, o potulniejszej naturze. Prowadzi się bardzo dobrze, jednak potrafi zaskoczyć dużą podsterownością. Mniejsze coupe jest narowiste, ale nie nerwowe i zachowuje się tak, jakby tylko czekało na dodanie gazu. Daje mnóstwo radości z jazdy.

    Wyposażenie

    BMW 435i – seryjna elektryczna regulacja foteli z pamięcią ustawień. W M235i – za dopłatą.
    BMW 435i – seryjna elektryczna regulacja foteli z pamięcią ustawień. W M235i – za dopłatą.Motor
    Wyjściowa różnica w cenie obu modeli to 25 000 zł na korzyść M235i. Po doposażeniu go w elementy konkurenta oraz wybrane wyposażenie testowanego egzemplarza, jego cena wynosi 247 496 zł. W 435i ta sama operacja winduje cenę do 272 124 zł, co oznacza, że auto jest droższe od M235i o 24 628 zł. Płatne opcje wyposażenia w dużym coupe kosztują więcej.

    Wyposażenie: BMW M235i, BMW 435i

     
    M235i
    435i
    Cena podstawowa
    205 900 zł
    230 900 zł
    Poduszki czołowe/boczne/kurt.
    System ESP
    Elektr. sterowane szyby
    Klimatyzacja automatyczna
    2763 zł
    Kierownica wielofunkcyjna
    Sportowa kierownica skórzana M
    1014 zł
    Tempomat
    1557 zł
    Fotele regulowane elektrycznie
    4773 zł
    Zestaw głośnomówiący
    3265 zł
    Radio CD/MP3
    Nawigacja satelitarna
    10 801 zł
    12 626 zł
    Reflektory biksenonowe
    Światła przeciwmgielne
    Sportowa przekładnia automat.
    11 303 zł
    11 916 zł
    Adaptacyjne zawieszenie
    3818 zł
    5578 zł
    Sportowy układ kierowniczy
    1521 zł
    18-calowe obręcze aluminiowe
    4310 zł
    Opony typu Run Flat
    Lakier metalik
    3316 zł
    4259 zł
    Cena po zrównaniu wyposażenia
    247 496 zł
    272 124 zł
    standard

    Dane techniczne

    Dane techniczne: BMW M235i, BMW 435i

     
    M235i
    435i
    Silnik
    benzynowy, turbo
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    2979 cm3
    2979 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R6/24
    R6/24
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    326 KM/5800
    326 KM/5800
    Maks. moment obrotowy
    450 Nm/1300
    400 Nm/1200
    Napęd
    tylny
    tylny
    Skrzynia biegów
    aut./8-biegowa
    aut./8-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    tarcz. went./tarcz. went.
    Długość/szerokość/wysokość
    443/177/142 cm
    464/183/138 cm
    Rozstaw osi
    269 cm
    281 cm
    Średnica zawracania
    11,3 m
    11,8 m
    Masa/ładowność
    1455/510 kg
    1858/520 kg
    Poj. bagażnika
    390 l
    445 l
    Poj. zbiornika paliwa
    52 l (Pb 95)
    60 l (Pb 95)
    Opony
    225/40 R18
    225/45 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    250 km/h
    250 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    4,9 s
    5,1 s

    Dane testowe

    Dane testowe: BMW M235i, BMW 435i

     
    M235i
    435i
    Przyspieszenie 0-80 km/h
    3,6 s
    3,7 s
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    4,9 s
    5,1 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    11,1 s
    11,7 s
    Przyspieszenie 0-200 km/h
    17,8 s
    19,4 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    33,2 m
    35,7 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    32,8 m
    34,8 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    67,0 dB →
    64,0 dB
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,1
    2,1
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    10,3/5,9/7,6
    10,2/5,5/7,2
    Teoretyczny zasięg
    680 km
    830 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,3/12,3/10,3
    7,7/12,1/9,9
    Rzeczywisty zasięg
    500 km
    610 km
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;

    BMW M235i, BMW 435i - punktacja

    BMW M235i, BMW 435i - punktacja
    BMW M235i, BMW 435i - punktacjaMotor

    BMW M235i, BMW 435i - podsumowanie