BMW X4 - oto druga generacja

Zaledwie 4 lata po debiucie X4, BMW zaprezentowało drugą generację tego modelu. Bardzo wcześnie, ale, szczerze mówiąc, Bawarczycy nie mieli innego wyjścia.

W zeszłym roku na rynku pojawiła się trzecia generacja X3, co oznacza, że druga obecna była na rynku 7 lat. Był to więc jak najbardziej odpowiedni moment do odświeżenia gamy. Tak się jednak składa, że bazujące na nim X4 pojawiło się dopiero w 2014 roku. Chociaż więc nie było starym samochodem, to bazowało na niemłodej już konstrukcji. Trudno było więc oferować obok siebie dwa bliźniacze technicznie modele, ale z różnych generacji.

Stąd też szybki debiut X4 drugiej generacji, która... wyłamuje się częściowo z linii stylistycznej BMW. Linia boczna z mocno opadającym tyłem pozostała bez zmian, natomiast przednie reflektory, choć niewątpliwie typowe dla marki, nie odwołują się swoim kształtem do żadnego innego modelu. Z kolei światła tylne nie przypominają niczego, co do tej pory pokazała bawarska marka.

Reklama

Zaskoczenia nie ma natomiast we wnętrzu - deska rozdzielcza została wprost przeniesiona z nowego X3. Jest to więc ewolucja w stosunku do poprzednika, ale ewolucja zauważalna. Takie elementy jak wirtualne zegary oraz system multimedialny reagujący na dotyk i gesty, przeniesiono bezpośrednio z flagowej serii 7, podobnie jak wybierak automatycznej skrzyni biegów oraz opcjonalny kluczyk z dotykowym ekranikiem.

Tak jak i wcześniej, X4 będzie można zamówić z pakietem M Sport, nadającej mu bardziej agresywny charakter, oraz xLine, podkreślającym offroadowe możliwości modelu. Nowością jest natomiast M Sport X, będący swoistym połączeniem dwóch wcześniej wymienionych.

Pod maską nowego X4 znajdziemy trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne. Dostępne "benzyniaki"to 20i (184 KM), 30i (252 KM) oraz M40i (360 KM), natomiast wśród wysokoprężnych mamy do wyboru 20d (190 KM), 30d (265 KM) oraz M40d (326 KM).

BMW chwali się, że auto prowadzi się zauważalnie lepiej od poprzednika, dzięki niższej masie własnej (zależnie od wersji jest to około 50 kg), niżej położonemu środkowi ciężkości, idealnemu rozkładowi masy, a także szerszemu rozstawowi kół. Odmiany M mają, oprócz sportowych hamulców i zawieszenia, także blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy