BMW serii 5 Touring zaprezentowane
Niedługo po premierze nowej serii 5 z nadwoziem sedan, przyszedł czas na bardziej praktyczną odmianę tego modelu.
Stylistyka nowej serii 5 kombi nie jest zaskoczeniem - auto już na pierwszy rzut oka przypomina poprzednika, a najłatwiej rozróżnić te dwa auta spoglądając na... światła. Styliści BMW delikatnie zmodyfikowali też zderzak oraz klapę bagażnika, ale na przykład linia okien poprowadzona jest identycznie.
Równie niewielkie zmiany zaszły w przestrzeni bagażowej - pojemność kufra wzrosła z 560 l (1670 l po złożeniu siedzeń) do 570 l (1700 l). Wartość więcej, niż wystarczająca, a do tego samochód może pochwalić się bardzo dużą ładownością 730 kg. Korzystanie z bagażnika ułatwia seryjne elektrycznie sterowana klapa, możliwość osobnego otworzenia szyby w niej oraz samopoziomujące się (pneumatyczne) zawieszenie tylnej osi.
Pod maską znajdziemy te same silniki, które trafiły do sedana. Początkowo dostępne będą wersje 530i (252 KM), 540i (340 KM) oraz 520d (190 KM) i 530d (265 KM). Wszystkie odmiany występują standardowo z automatyczną skrzynią biegów (poza bazowym dieslem) i wszystkie można zestawić z napędem na wszystkie koła xDrive.