BMW serii 1 po liftingu

Po 4 latach od premiery BMW prezentuje odnowioną "jedynkę" aktualnej generacji (typoszereg F20/F21). Z wyglądu model upodobni się do serii 2, otrzyma niedostępne wcześniej elementy wyposażenia i zmodernizowane - czyt. emitujące mniej spalin - silniki.

BMW serii 1 po liftingu (2016)
BMW serii 1 po liftingu (2016)BMW

Odświeżona stylizacja karoserii sprawia, że "jedynka" prezentuje się bardziej okazale i mniej osobliwie niż dotychczas. Kształt przednich lamp nawiązuje do tych z serii 2, a zachodzące na klapę tylne klosze poszerzają optycznie nadwozie. W kabinie pojawiły się nowe obicia siedzeń oraz bardziej elegancka oprawa instrumentów na konsoli środkowej.

W ciągu 10 lat BMW sprzedało prawie 2 mln egzemplarzy obu generacji serii 1. Na zdjęciu obecny model przed liftingiem.BMW

Do standardowego wyposażenia modelu należy m.in. automatyczna klimatyzacja, bezkluczykowe uruchamianie silnika, podgrzewane lusterka, kierownica obita skórą, czujnik deszczu i zmierzchu oraz zestaw multimedialny BMW Radio Professional z 6,5-calowym ekranem i pokrętłem iDrive. Lista opcji wzbogaciła się o w pełni LED-owe reflektory (statyczne lub adaptacyjne), aktywny tempomat z funkcją Start & Go, układ rozpoznawania ograniczeń prędkości i zakazów wyprzedzania czy asystent parkowania na miejscach równoległych oraz prostopadłych (liczba jego czujników wzrosła z 10 do 12). Do wyboru jest kilka serii wyposażenia: Advantage, Sport Line, Urban oraz M Sport, różniących się "identyfikacją optyczną".

Gama serii 1 wzbogaciła się o najnowsze, 3- i 4-cylindrowe jednostki BMW, a moc 6-cylindrowego motoru pod maską M135i M Performance wzrosła z 320 do 326 KM. Ten ostatni, uzbrojony w napęd na obie osie (w ofercie jest też wersja tylnonapędowa) przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,7 s. Najoszczędniejszy wariant 116d EfficientDynamics Edition z turbodieslem 1.5 R3 o mocy 115 KM i 270 Nm momentu ma średnio zużywać zaledwie 3,4 l/100 km. Aby uzyskać taki wynik, zmodyfikowano m.in. aerodynamikę karoserii (współczynnik oporu powietrza równy 0,29).

Rolę bazowej wersji będzie pełnić 116i z 3-cylindrowym, benzynowym silnikiem turbo o pojemności 1,5 litra, mocy 109 KM i 180 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mocniejsze odmiany 118i i 120i są napędzane 4-cylindrową jednostką benzynową 1.6 turbo o mocy, odpowiednio, 136 KM i 177 KM oraz 220 i 250 Nm maksymalnego momentu. Pod maskę 125i trafi motor 2.0 turbo o mocy 218 KM i 310 Nm maksymalnego momentu.

Gama silników wysokoprężnym, poza wspomnianym 116d, będzie obejmować jeszcze zasilane 2-litrowym turbodieslem odmiany 118d (150 KM/320 Nm), 120d (190 KM/400 Nm) oraz 125d (224 KM/450 Nm; biturbo). Każda z nich ma wyróżniać się bardziej spontaniczną reakcją na gaz dzięki zastosowaniu nowych turbosprężarek o zmiennej geometrii łopatek, zwiększonym do 2500 barów ciśnieniem wtrysku.

Przy okazji liftingu zaktualizowano oprogramowanie 8-biegowego automatu, który przy doborze aktualnego przełożenia bierze teraz pod uwagę przebieg drogi przed autem, bazując na danych z systemu nawigacji. Większość wyposażonych w niego wersji zyskała też funkcję "żeglowania", czyli przełączania silnika na luz w zakresie prędkości 50-160 km/h.

BMW serii 1 po liftingu

BMW serii 1 po liftingu

BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW
BMW serii 1 po liftingu (typoszereg F20/F21)BMW

Obecna "jedynka" to prawdopodobnie ostatni tylnonapędowy kompakt na rynku. Przypomnijmy, że przyszłe pokolenia małych BMW mają powstawać na przednionapędowej platformie UKL, z której korzysta już nowe Mini i seria 2 Active Tourer.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas