BMW odnowi "507" Elvisa Presleya

Oddział BMW Classic zajmie się renowacją roadstera 507 należącego niegdyś do samego Elvisa Presleya.

BMW odnowi "507" Elvisa Presleya
BMW odnowi "507" Elvisa Presleyamagazynauto.pl

BMW 507 samo w sobie jest samochodem niezwykłym - pochodzi z okresu, gdy niemieckiej firmie groziło bankructwo, a jej oferta obejmowała jedynie barokowe limuzyny 501/502, niszowy kabriolet 503 oraz maleńką Isettę. Roadstera zaprojektowano z myślą o rynku USA i wypełnieniu luki między drogim Mercedesem 300 SL a tańszymi MG czy Triumphami. Z uwagi na wysokie koszty produkcji finalna cena 507 okazała się jednak znacznie wyższa od prognozowanej - w Niemczech wynosiła 29 950 marek. Dla porównania, 300 SL Roadster kosztował wówczas 31 500 marek. I podczas gdy BMW napędzała widlasta "ósemka" o pojemności 3,2 litra i mocy 150 KM, Mercedes dysponował znacznie mocniejszym motorem 3.0 R6 (215 KM).

Max Hoffman, wyłączny importer niemieckich aut do USA w latach 50. i pomysłodawca BMW 507, starał się zachęcić do jego zakupu sławne osobistości, ale nie pomogło to zwiększyć sprzedaży. W latach 1956-1959 roadster znalazł zaledwie 252 nabywców. Producent musiał dokładać do każdego sprzedanego egzemplarza, a rok 1959 zamknął rekordową w historii stratą wynoszącą 15 mln marek. Dopiero późniejsze wprowadzenie tańszych modeli 700 i Neue Klasse pozwoliło BMW odbić się od dna.

BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 roku

BMW odnowi "507" Elvisa Presleya (więcej informacji)

BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
BMW 507 Elvisa Presleya z 1957 rokuBMW
Plotki głoszą, że Elvis chciał nabyć rzadkie i drogie auto. Pierwotnie upatrzył sobie Porsche 550 Spyder, którym jeździł też James Dean, ten model nie był jednak dostępny.

Jednym z posiadaczy "507" był król rock'n'rolla, Elvis Presley. Swój egzemplarz nabył w 1958 roku, gdy podczas służby w amerykańskiej armii stacjonował w Niemczech. Wcześniej ten sam samochód - o numerze nadwozia 70079 - służył do celów demonstracyjnych. Elvis zapłacił za niego 3750 dolarów i kazał przemalować karoserię z koloru białego na czerwony (według plotek z powodu tego, że fanki zbyt często mazały ją szminką).

Na początku lat 60. BMW odkupił diskdżokej Tommy Charles, który z myślą o wyścigach na 1/4 mili zamienił fabryczny silnik na V-ósemkę Chevroleta. W 1968 roku BMW ponownie zmieniło właściciela. Z zamiarem renowacji nabył je kalifornijski inżynier Jack Castor. Renowacji nigdy się jednak nie podjął - wóz na wiele lat trafił do garażu. Dopiero niedawno zainteresowali się nim specjaliści z oddziału BMW Classic. W lipcu Castor wysłał "507" do Monachium, gdzie właśnie rozpoczęła się jego renowacja. Może ona potrwać nawet dwa lata.

Co ciekawe, Elvis kupił również Isettę oraz drugi egzemplarz 507, który podarował w prezencie Ursuli Anders, znanej jako pierwsza dziewczyna Bonda. I podobnie jak Charles, również mąż Anders zamienił silnik BMW na mocniejszy - tu wybór padł na jednostkę V8 Forda.

Dziś BMW 507 to klasyk bardzo ceniony, zarówno z uwagi na trudny okres w historii monachijskiego koncernu, jak i wysublimowane linie karoserii autorstwa nieżyjącego już Albrechta von Goertza. Auta wystawiane na aukcjach z powodzeniem osiągają ceny przekraczające milion dolarów, a rekordowy egzemplarz został sprzedany za 2,4 mln dolarów.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas