BMW M3 czy mecz Czechy - Polska. Co byś wybrał?
Są takie chwile w życiu mężczyzny, gdy staje on przed naprawdę trudnym wyborem. Niekiedy chodzi o wybór mniejszego zła, ale na szczęście zdarza się również, że większego dobra. Albo przynajmniej większej frajdy...
Właśnie czeka nas konieczność podjęcia takiej bolesnej, nie ukrywamy decyzji. Co wybrać: wyjazd do Wrocławia, by na tamtejszym stadionie dopingować naszych piłkarzy w decydującym o awansie do ćwierćfinałów Euro 2012 meczu z Czechami czy cały dzień szaleństw za kierownicą ekscytującego bmw M3 CRT?
Ten model bmw został wyprodukowany w zaledwie 67 egzemplarzach. Możliwość przetestowania takiego unikatu stanowi zatem rzeczywiście wyjątkową okazję. Po boisku biega 11 naszych futbolistów, więc też niewielu. Szansę ujrzenia ich na żywo w akcji - i to w takiej, być może historycznej, chwili - również trzeba uznać za bezcenną.
Rajdujący po prawym skrzydle Kuba Błaszczykowski jest piekielnie szybki, ale nie ukrywajmy - beemka we wspomnianej wyżej wersji jeszcze szybsza. Od zera do setki przyspiesza w 4,4 sekundy. Jej maksymalną prędkość ogranicza elektronika - do 290 km/godz. Potraficie sobie wyobrazić takiego potwora?
Nad wykształceniem odpowiedniej motoryki u naszych reprezentantów na ostatnim zgrupowaniu pracowali amerykańscy specjaliści od przygotowania fizycznego. O stuningowanie bmw M3 CRT zadbali najlepsi inżynierowie z bawarskiego koncernu. Efekt jest zadziwiający. Ośmiocylindrowy silnik tej maszyny z 4360 ccm pojemności daje 450 KM maksymalnej mocy - przy 8300 obrotach na minutę. Przy 3750 obr./min kierowca ma do swojej dyspozycji maksymalny moment obrotowy - 440 Nm. Równoważnikiem ilu "koni" jest na placu gry stoper Marcin Wasilewski? Niestety, nie wiemy, ale podejrzewamy, że co najmniej szalejącej czwórki ze słynnego obrazu Józefa Chełmońskiego.
Przekazywany na tylne koła za pośrednictwem siedmiostopniowej skrzyni biegów M DCT Drivelogic napęd bmw M3 CRT i wyrafinowane zawieszenie tego samochodu to prawdziwe arcydzieła sztuki inżynierskiej, ale spójrzcie na możliwości "napędu" i "zawieszenia" Roberta Lewandowskiego. Też jest co podziwiać... Dodajmy, że choć beemka z tej serii kosztuje kupę kasy, to "Lewy" jest jednak jeszcze wielokrotnie od niej droższy.
M3 CRT został przygotowany z myślą o ściganiu się na torach, ale jest również dopuszczony do poruszania się po zwykłych drogach. Tu też można znaleźć analogie z piłkarzami - nie codziennie gra się na mistrzostwach Europy. Po zakończeniu turnieju trzeba będzie wrócić na ligowe boiska.
Nas taki widok nie wzrusza, pominąwszy lekkie uczucie zazdrości, ale wiemy, że fanki płci żeńskiej szczególnie niecierpliwie czekają na końcowy rytuał wymiany koszulek między zawodnikami. Obnażone, doskonale wyrzeźbione torsy, ani grama zbędnego tłuszczu... Również bmw M3 CRT ma pod tym względem coś niezwykłego do pokazania. Do budowy nadwozia tego samochodu wykorzystano produkowane według nowatorskiej technologii specjalnie wzmacniane włókno węglowe o strukturze plastra miodu. Dzięki jego użyciu M3 CRT jest dużo lżejszy od standardowego modelu M3. Na każde 3,5 kilogramów jego masy przypada 1 KM mocy. To doskonały wskaźnik.
Nawiasem mówiąc ciekawe, ile mocy wyciągają z kilograma swego ciała poszczególni piłkarze...
Bmw M3 CRT czy mecz Polska - Czechy? Niestety, wariant: pojechać bmw na mecz - odpada. Osiołkowi w żłoby dano... Co wybrać? Dyskusję na ten temat prowadzimy już na naszym profilu na Facebooku (ZNAJDZIESZ JĄ TUTAJ ), ale prosimy o dalsze sugestie. To naprawdę trudna decyzja dla kibicujących polskim piłkarzom miłośników motoryzacji.