BMW i8 - 2,1 l/100 km!

BMW ujawniło oficjalne dane superhybrydy i8. Dane dotyczące zużycia paliwa są jeszcze lepsze od prognozowanych - średnie zużycie paliwa ma wynosić 2,1 zamiast 2,5 l/100 km.

W końcowej fazie testów przedprodukcyjnych inżynierom BMW udało się doszlifować właściwości jezdne i zmniejszyć zużycie paliwa. Wykorzystując cała energię zgromadzoną w akumulatorach, i8 może przejechać 100 km, spalając zaledwie 2,1 l paliwa - z czego około 37 km pokona w trybie elektrycznym. Ma przy tym sprinterskie osiągi - od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,4 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.

BMW twierdzi, że podane dane znajdują potwierdzenie w rzeczywistości - na przykład podczas dojazdów do pracy w normalnych warunkach miejskich średnie zużycie paliwa i8 nie przekraczało 5 l/100 km, a podczas szybkiej jazdy autostradą plasowało się poniżej 8 l/100 km. To wyniki o połowę lepsze od konkurencyjnych aut sportowych.

Reklama

Przypomnijmy, że do napędu BMW i8 służy hybrydowy zespół z 3-cylindrową, turbodoładowaną jednostką benzynową o pojemności 1,5 litra (231 KM, napędza tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej) oraz 131-konnym silnikiem elektrycznym (wprawia w ruch koła przedniej osi). Łączna moc tego tandemu wynosi 362 KM, a moment obrotowy sięga 570 Nm.

Produkcja BMW i8 rozpocznie się w kwietniu, a pierwsze egzemplarze trafią do dealerów w czerwcu br. Jesienią lista wyposażenia modelu wzbogaci się o opcjonalne reflektory laserowe.

Niemiecki producent poinformował już, że liczba chętnych na zakup i8 przekracza już początkowe możliwości produkcyjne firmy. Ceny modelu na razie nie są znane.

Mateusz Struk

Rekordowe wyniki sprzedaży BMW M GmbH - INFORMACJE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy