BMW i8 - 2,1 l/100 km!
BMW ujawniło oficjalne dane superhybrydy i8. Dane dotyczące zużycia paliwa są jeszcze lepsze od prognozowanych - średnie zużycie paliwa ma wynosić 2,1 zamiast 2,5 l/100 km.
W końcowej fazie testów przedprodukcyjnych inżynierom BMW udało się doszlifować właściwości jezdne i zmniejszyć zużycie paliwa. Wykorzystując cała energię zgromadzoną w akumulatorach, i8 może przejechać 100 km, spalając zaledwie 2,1 l paliwa - z czego około 37 km pokona w trybie elektrycznym. Ma przy tym sprinterskie osiągi - od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,4 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.
BMW twierdzi, że podane dane znajdują potwierdzenie w rzeczywistości - na przykład podczas dojazdów do pracy w normalnych warunkach miejskich średnie zużycie paliwa i8 nie przekraczało 5 l/100 km, a podczas szybkiej jazdy autostradą plasowało się poniżej 8 l/100 km. To wyniki o połowę lepsze od konkurencyjnych aut sportowych.
Przypomnijmy, że do napędu BMW i8 służy hybrydowy zespół z 3-cylindrową, turbodoładowaną jednostką benzynową o pojemności 1,5 litra (231 KM, napędza tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej) oraz 131-konnym silnikiem elektrycznym (wprawia w ruch koła przedniej osi). Łączna moc tego tandemu wynosi 362 KM, a moment obrotowy sięga 570 Nm.
BMW i8 (2015)
Salon Frankfurt 2013 - BMW i8 (czytaj więcej)
Produkcja BMW i8 rozpocznie się w kwietniu, a pierwsze egzemplarze trafią do dealerów w czerwcu br. Jesienią lista wyposażenia modelu wzbogaci się o opcjonalne reflektory laserowe.
Niemiecki producent poinformował już, że liczba chętnych na zakup i8 przekracza już początkowe możliwości produkcyjne firmy. Ceny modelu na razie nie są znane.
Mateusz Struk