BMW concept activeE
Na salonie NAIAS koncern BMW zaprezentował drugi, po mini E, prototyp pojazdu o napędzie elektrycznym.

Tym razem Niemcy przygotowali elektryczne BMW 1 coupe o nazwie BMW concept activeE.
Samochód otrzymał silnik o mocy 170 KM (125 kW) i momencie 250 Nm, który napędza koła tylne i pozwala na rozpędzenie prototypu do 100 km/h w 9 sekund. Prędkość maksymalna została ograniczona do 145 km/h.

Ciągle nierozwiązanym problemem jest zasięg, który wynosi tylko 160 km (tyle samo, ile w mini E). Następnie auto trzeba podłączyć do standardowego gniazdka sieciowego, ładowanie do pełna trwa trzy godziny (4,5 przy korzystaniu z amerykańskiej, 110-voltowej sieci).
Silnik zintegrowano z tylną osią, z kolei w miejsce zbiornika paliwa i układu przeniesienia napędu zamontowano litow-jonowe baterie. One muszą ważyć, dlatego masa samochodu wynosi aż 1800 kg.

Wnętrze zachowało swoje wymiary, dzięki czemu autem mogą podróżować cztery osoby, z kolei pojemność bagażnika jest raczej symboliczna i wynosi 200 litrów.
Zarówno nowy elektryczny prototyp BMW, jak i Mini zostały opracowane w ramach tzw. "projektu i". Jego celem jest przygotowanie do produkcji seryjnej pojazdu o roboczej nazwie megacity vehicle.
BMW activeE na filmie: