BMW 518d i 520d z nowym turbodieslem

BMW wprowadza do oferty serii 5 nowego, 2-litrowego turbodiesla TwinPower Turbo, znanego już z odnowionego X3.

BMW 518d i 520d z nowym turbodieslem
BMW 518d i 520d z nowym turbodieslemBMW

Turbodiesel ma 4 cylindry, aluminiową skrzynię korbową, układ podwójnego turbodoładowania ze sprężarkami o zmiennej geometrii oraz ciśnieniowo sterowanym zaworem upustowym (pozwala na lepsze sterowanie dopływem powietrza), łopatkowe pompy olejowe o zmiennym wydatku (pobierają mniej energii), oraz zaopatrzony w nowe, bardziej precyzyjne wtryskiwacze system wtrysku common rail, generujący ciśnienie do 2000 barów. Względem poprzednika inżynierowie BMW zdołali odchudzić jednostkę o około 2 kilogramy, wiele uwagi poświęcili również poprawieniu jej kultury pracy i wyciszenia.

Obecna generacja BMW serii 5 (F10) znalazła od chwili debiutu rekordową liczbę ponad 1,5 mln nabywców i pod względem popularności zdeklasowała tym samym typoszereg E39 (1,47 mln sztuk).

Poza 6-biegową skrzynią manualną dostępny jest też zmodernizowany, 8-stopniowy automat o dłuższych przełożeniach. Jego oprogramowanie współpracuje teraz z nawigacją i może dobierać przełożenia do topografii terenu oraz profilu drogi - dla przykładu, samodzielnie zrzuci bieg przed zbliżającym się skrzyżowaniem lub utrzyma go w obliczu serii następujących po sobie zakrętów.

Pod maską wersji 518d silnik ten generuje moc 150 KM przy 4000 obr./min, czyli o 7 KM wyższą niż dotychczas, oraz 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego (tu bez zmian) w zakresie 1750-2500 obr./min.

BMW 520d Touring

BMW 520d Touring (więcej informacji)

BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW
BMW 520d Touring (2015)BMW

Wariant 520d legitymuje się mocą 190 KM przy 4000 obr./min oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1750-2500 obr./min, co stanowi przyrost o, odpowiednio, 6 KM oraz 20 Nm. W przeciwieństwie do 518d, można go zamówić też z napędem na obie osie xDrive (tylko w połączeniu z przekładnią automatyczną).

Wszystkie wersje mogą pochwalić się o 0,2 s lepszym przyspieszeniem od 0 do 100 km/h oraz do 0,4 l/100 km niższym zużyciem paliwa. Dla przykładu, 190-konna odmiana sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s (skrzynia manualna) lub 7,7 s (automat). Zależnie od rozmiaru kół oraz typu przekładni, ma według BMW zużywać średnio od 4,1 do 4,7 l/100 km.

BMW 520d z nowym silnikiem jest już w polskiej ofercie; jego ceny startują od 185 500 zł za odmianę ze skrzynią ręczną i od 195 418 zł za wersję z automatem.

BMW 518d

BMW 518d (więcej informacji)

BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW
BMW 518d (2015)BMW

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas