Bardzo duży wzrost sprzedaży Seata

​Globalna sprzedaż Seata nieustannie rośnie - w lutym hiszpańska marka sprzedała 39 900 samochodów - o 25,9% więcej niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. Wyniki Seata rosną także w Polsce - w styczniu i lutym producent zanotował 45-procentowy przyrost rejestracji w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Za wzrosty sprzedaży w największym stopniu odpowiada Leon
Za wzrosty sprzedaży w największym stopniu odpowiada LeonInformacja prasowa (moto)

W dwóch pierwszych miesiącach 2018 roku Seat w Polsce zarejestrował ponad 2 000 egzemplarzy aut. Te wyniki hiszpańska marka zawdzięcza swoim flagowym modelom.

- Leon cały czas w Polsce stanowi największy procent sprzedaży Seata i jest to nasza recepta na sukces - auto, które stanowi wzór dynamiki i niepowtarzalnego designu. Ogromnym powodzeniem cieszy się też Ibiza, która w zeszłym roku pojawiła się w kolejnej generacji na rynku. Triadę najlepiej sprzedających się modeli zamyka Ateca - nasz pierwszy SUV, którego sportowa wersja w tym roku wyjedzie na polskie drogi z logotypem CUPRA - mówi Jakub Góralczyk, Kierownik ds. PR Seata.

Na poziom sprzedaży wpływ mają m.in. produkty finansowe Seat Financial Services. W styczniu i lutym sięgnęło po nie ponad 50% nabywców nowych Seatów. Około połowa z nich skorzystała z klasycznych form finansowania, a połowa - z nowoczesnego kredytu i leasingu Moc Niskich Rat.

Wzrosty sprzedaży na kluczowych rynkach

Seat utrzymuje bardzo wysokie tempo wzrostu na swoich najważniejszych rynkach. W styczniu i lutym liderem była rodzinna Hiszpania, dzięki sprzedaży 17 100 samochodów (+18,1%). Tuż za nią uplasowały się Niemcy z 15-proc. wzrostem i 13 700 sprzedanymi samochodami. Inne ważne dla marki rynki to Szwajcaria (2 100; +27,8%), Francja (4 300; +26,8%), Austria (3 500; +18,5%), Wielka Brytania (6 500; +17,2%) i Włochy (3 700; +12,1%). Pozycja SEAT-a wzmacnia się mocno także poza samą Europą - czwartym największym rynkiem pod względem sprzedaży samochodów pozostawała na początku roku Algieria (4 700 sprzedanych samochodów). W Izraelu sprzedaż wzrosła o 34,9%, do poziomu 2 100 sprzedanych aut.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas