Bardziej luksusowe i wciąż nieprzyzwoicie szybkie. Oto Lamborghini Urus S

Wygląda prawie jak „zwykły” Urus, jeździ prawie jak Performante. Lamborghini przygotowało kolejną wersję swojego SUV-a.

Lamborghini Urus S
Lamborghini Urus Smateriały prasowe

Bestseller włoskiej marki zyskał kolejną twarz. Jako nowość w gamie odświeżonego Urusa, oprócz wersji Performante pojawia się odmiana S.

Lamborghini Urus S - odmieniony wygląd, luksusowe wnętrze

Urusa S poznamy po zmienionym przednim zderzaku, który połączony jest z metalową osłoną pod silnikiem, lakierowaną na matową czerń. Czarne elementy wykończeniowe pojawiły się także na osłonie chłodnicy i wlotach powietrza. Dolna część tylnego zderzaka również została wykończona w czerni.

Lamborghini Urus S

Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe
Lamborghini Urus Smateriały prasowe

Zamawiając Urusa S możemy wybierać między pełną powłoką lakierniczą lub wersją z maską i dachem z widocznym splotem włókna węglowego, z którego są wykonane. Elementy te mogą być pokryte zarówno błyszczącym, jak i matowym lakierem bezbarwnym. W pokrywie silnika pojawiły się wloty powietrza znane z wersji Performante.

We wnętrzu samochodu w nowej wersji może pojawić się kilka nowych odcieni skóry. Dla podkreślenia luksusowego charakteru zestawiono je kontrastowymi przeszyciami, rodem z wersji Performante. Wnętrze Urusa S może być także wykończone dwukolorową skórą.

Lamborghini Urus S - serce Performante

W nowej wersji Urusa zastosowano silnik z jego najmocniejszego wcielenia - wersji Performante. Jeszcze bardziej ma to podkreślić połączenie w jednym aucie luksusu i sportowych osiągów. Lamborghini Urus S jest napędzane silnikiem V8 Biturbo o mocy 666 KM, który generuje 850 Nm już od 2300 obr./min. Dzięki stosunkowi mocy do masy wynoszącemu 3,3 kg/KM, Urus S przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy - o 0,2 sekundy wolniej niż Performante, ale o 0,1 s szybciej niż "zwykły" Urus. Po upływie 12,5 sekundy od startu na prędkościomierzu pojawi się już 200 km/h.

Lamborghini Urus Smateriały prasowe

Przy takich osiągach i prędkości maksymalnej równej 305 km/h, Lamborghini Urus S musi mieć wydajne hamulce. Dziesięciotłoczkowe zaciski sprawiają, że ze 100 km/h zatrzyma się na dystansie 33,7 m.

Jednak Urus S, jak zapewnia producent, ma się także nadawać do spokojnych, długich podróży po autostradzie. Panowanie nad autem w każdej sytuacji ma zapewnić zestrojone na nowo zawieszenie pneumatyczne, połączone z kalibracją układu napędowego i trybami jazdy z wersji Performante. Jak deklaruje producent, Urus S dzięki zastosowanym trybom jazdy nie boi się także leśnych duktów. O ile Performante stworzono z myślą o szybkiej jeździe, Urus S powstał raczej z myślą o wszechstronności.

Cena podstawowa Urusa S to 195 538 euro, czyli jakieś 950 tys. zł. Netto.

***

Moto Flesz - odcinek 58. BMW XM, Opel GSeINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas