Bagażnik rowerowy Thule OutPace. Do miasta i ciasnych przestrzeni
Choć może wydawać się to dziwne, to coraz więcej wypraw rowerowych rozpoczyna się dziś od … samochodu. Jest to możliwe za sprawą specjalnych bagażników na hak, które pozwalają zabrać rowery wszędzie tam, gdzie da się dotrzeć autem. Dzięki temu możemy cieszyć się urokiem jazdy na dwóch kółkach i długimi wyprawami samochodowymi jednocześnie. Niedawno firma Thule zaprezentowała bagażnik OutPace, który ma to jeszcze bardziej ułatwić.

Spis treści:
Bagażnik rowerowy na hak samochodowy obecnie jest bardzo popularnym rozwiązaniem, które ułatwia transport jednośladów na znaczne odległości. Nie zawsze było jednak tak łatwo, jak obecnie. Nie tak dawno temu w Polsce przepisy znacząco ograniczały możliwość przewożenia rowerów w taki sposób. Obecne prawo nie stanowi już żadnej przeszkody, a coraz prostsze w montażu bagażniki powodują, że podróżowanie z rowerami staje się coraz wygodniejsze.
Thule OutPace dla każdego typu roweru
Niedawno na rynku pojawił się bagażnik OutPace od Thule, który zgodnie z zapewnieniami producenta, powinien spełniać potrzeby osób okazjonalnie podróżujących autem z rowerami. Jest on prosty w montażu i intuicyjny w obsłudze, przez co jego użytkowanie nie wymaga żadnych specjalistycznych umiejętności ani wiedzy.
Elastyczne, przegubowe ramiona i regulowana głowica, pozwalają na montaż rowerów o różnym kształcie i wielkościach ram. Bagażnik jest kompatybilny z jednośladami, posiadającymi ramy o średnicy od 20 do 90 mm. Dodatkowo, paski mocujące koła można wygodnie schować, co zmniejsza ryzyko zahaczenia o coś podczas jazdy.
Bagażnik rowerowy od Thule do miasta
Bagażnik Thule OutPace posiada kilka udogodnień, które sprawdzą się podczas podróży w mieście, gdzie liczy się każdy milimetr wolnej przestrzeni. Jest on składany w górę, co pozwala zaoszczędzić sporo miejsca np. podczas parkowania. To powoduje, że nie trzeba go za każdym razem ściągać przed poruszaniem się w ciasnych miejscach. Dodatkowo, bagażnik rowerowy można uchylić, co pozwala skorzystać z bagażnika w samochodzie bez konieczności zdejmowania rowerów.

Gdyby demontaż OutPace okazał się konieczny, jak deklaruje producent - bagażnik jest składany, co dodatkowo czyni go prostszym w transporcie, a także lepiej dostosowanym do przechowywania w miejscach o ograniczonej przestrzeni.
Bagażnik rowerowy na hak, a kwestie prawne
Thule OutPace został zaprojektowany tak, by umożliwić użytkownikowi w pełni legalne przewożenie jednośladów na tyle samochodu. Posiada odpowiednie oświetlenie, będące przedłużeniem tylnych świateł pojazdu, a także przygotowane miejsce na dodatkową tablicę rejestracyjną.
Zgodnie z prawem nie ma obowiązku rejestrowania bagażników rowerowych. Jednak jeśli zasłania on numery tylnej rejestracji, należy udać się do Wydziału Komunikacji i wyrobić trzecią tablicę rejestracyjną. Samochód z bagażnikiem rowerowym powinien mieć zatem trzy tablice z tym samym numerem rejestracyjnym - dwie na karoserii auta, a trzecią na bagażniku.
Co prawda, nie ma prawnych ograniczeń dotyczących maksymalnej dozwolonej prędkości podczas jazdy z przymocowanym bagażnikiem rowerowym, jednak zawsze należy przestrzegać zaleceń producenta. W przypadku Thule, maksymalna zalecana prędkość to 130 km/h. Warto pamiętać, że jest ona uzależniona również od warunków pogodowych.