Audi TT i TTS roadster na filmie oraz zdjęciach
Nowe materiały i komplet informacji o małym kabriolecie z Ingolstadt.
Audi wprowadza właśnie na rynek otwartą wersję trzeciej generacji TT i z tej okazji opublikowało nowe materiały ze swoim roadsterem w roli głównej. Tak jak w przypadku wersji coupe, auto występuje w trzech wersjach silnikowych. Najsłabsza z nich to diesel - 2.0 TDI o mocy 184 KM, natomiast dwie pozostałe to 2-litrowe TFSI oferujące 230 KM lub 310 KM (w TTS). W zależności od wybranej odmiany, można zamówić TT z napędem na przednie koła lub quattro, a także ze skrzynią manualną lub dwusprzęgłową S-tronic. Najszybsza wersja TTS z napędem na cztery koła oraz automatem, rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 4,9 s.
Audi TT i TTS roadster
W roadsterze najważniejszy jest oczywiście dach, który w przypadku TT można złożyć w zaledwie 10 sekund przy prędkościach do 50 km/h. Cała jego konstrukcja jest niezwykle lekka - dzięki wykorzystaniu między innymi aluminium oraz magnezu, waży jedynie 39 kg, pomimo zastosowania sporej ilości materiałów wygłuszających. Audi daje do wyboru trzy kolory poszycia (czarny, szary i beżowy), a także możliwość dokupienia elektrycznie sterowanej osłony przeciwwiatrowej oraz nawiewów na kark zamontowanych w fotelach. Co również warte podkreślenia, dach nie chowa się do bagażnika, ale do osobno wydzielonego schowka, dzięki czemu zawsze mamy do dyspozycji kufer o pojemności 280 litrów.
Ceny TT roadster na rynku niemieckim zaczynają się od 37 900 euro za wersję z 230-konnym TFSI, napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów. Topowa odmiana TTS z quattro oraz przekładnią S-tronic to już wydatek 54 450 euro.