Audi RS5 Cabriolet w całej okazałości

Audi zaprezentowało najbardziej dynamiczne wcielenie karbioleta A5. Model RS5 Cabriolet zabiera na pokład cztery osoby, ma składany dach z tkaniny i wysokoobrotowy silnik 4.2 V8 o mocy 450 KM pod maską.

RS5 Cabriolet zadebiutuje oficjalnie podczas targów w Paryżu w 2012 r.
RS5 Cabriolet zadebiutuje oficjalnie podczas targów w Paryżu w 2012 r.Audi

Nadwozie RS5 trudno pomylić z "cywilnym" A5. Specjalne emblematy, wloty powietrza o strukturze plastra miodu i ozdobne listwy oraz lusterka w kolorze matowego aluminium uzupełniają dodatkowe spojlery, tylny dyfuzor i masywne, 20-calowe obręcze. Wykonane z aluminium przednie błotniki kompensują po części dodatkowe kilogramy, będące efektem zastosowania wzmocnień karoserii. W tylnych lampach całkowicie zrezygnowano z tradycyjnych żarówek - zastąpiły je pasma diod LED. Klapę wieńczy dyskretny spojler, wykonany z włókna węglowego.

Miękki dach Audi RS5 otwiera się i zamyka półautomatycznie. Operacja trwa odpowiednio 15 i 17 sekund i może się odbywać również podczas jazdy, do prędkości 50 km/h. Specjalna, piankowa warstwa dachu zapewnia odpowiedni komfort akustyczny w kabinie. Poszycie dostępne jest w kolorze czarnym, szarym, czerwonym lub brązowym.

Po rozłożeniu dachu przestrzeń bagażowa maleje z 380 do 320 l. Można ją powiększyć dzięki dzielonym oparciom tylnej kanapy. Funkcjonalność zwiększa także tunelu w podłokietniku, umożliwiający na przykład przewiezienie nart.

Audi RS5 Cabriolet mierzy 4649 mm długości, 1860 mm szerokości i 1380 mm wysokości, a rozstaw jego osi to 2751 mm. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,34, a własności aerodynamiczne w istotnym stopniu zwiększa zabudowane podwozie.

Audi RS5 Cabriolet

Audi RS5 Cabriolet w całej okazałości (czytaj artykuł)

Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi
Audi RS5 CabrioletAudi

Na kierowcę RS5 czeka trójramienna kierownica o spłaszczonym u dołu wieńcu i mocno wyprofilowane fotele z elektryczną regulacją, obszyte mieszanką skóry i alcantary. Alternatywą dla sportowych siedzeń są ręcznie regulowane fotele kubełkowe lub komfortowe, klimatyzowane siedzenia z funkcją przewietrzania. Na oparciach, aluminiowych aplikacjach, kierownicy, obrotomierzu i gałce dźwigni biegów widnieje emblemat RS5.

Sercem RS5 Cabriolet jest wysokoobrotowy silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem. Ma on pojemność 4163 ccm3 i generuje moc 450 KM przy 8250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 430 Nm dostępny jest w zakresie 4000-6000 obr./min. Średnie zużycie paliwa wynosi według Audi 10,9 l/100 km.

Motor 4.2 FSI z lakierowaną na czerwono pokrywą głowicy jest składany ręcznie w zakładach w Gyor na Węgrzech. Zapewnia kabrioletowi Audi sprinterskie osiągi - przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,9 s, a prędkość maksymala wynosi 250 km/h (na życzenie można ją podwyższyć do 280 km/h).

Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas