Audi RS Q3 performance. Prawdziwy mocarz
Audi zapowiedziało wprowadzenie do oferty modelu RS Q3 w wersji z dodatkowym zastrzykiem mocy.
Audi RS Q3 nigdy nie należało do grona powolnych samochodów. Napędzany silnikiem 2.5 TFSI crossover oferował 310 KM i sprint do 100 km/h w 5,2 s. Wartości te uległy poprawie przy okazji przeprowadzonego pod koniec 2014 roku face liftingu. Odświeżone RS Q3 ma aż 340 KM i rozpędza się do 100 km/h w 4,8 s.
Audi RS Q3 performance
Włodarze Audi postanowili jednak dodatkowo wzmocnić swojego kompaktowego crossovera i przygotowali odmianę performance. Rozwija ona aż 367 KM i oferuje 465 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w przedziale 1625-5500 obr./min.
Zmodyfikowana została także dwusprzęgłowa skrzynia S-tronic o siedmiu przełożeniach, która teraz jeszcze szybciej zmienia przełożenia. O odpowiednią trakcję dba oczywiście seryjny napęd quattro, przekazujący moc na wszystkie koła za pośrednictwem sprzęgła wielopłytkowego.
Wszystkie te zmiany wpłynęły w sposób zauważalny na osiągi - RS Q3 performance rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 4,4 s. Przesunięto również ogranicznik prędkości maksymalnej z 250 km/h do 270 km/h.
Auto otrzymało także nowe, sportowe zawieszenie, obniżone o 20 mm w stosunku do tego stosowanego w standardowym RS Q3. Za dopłatą dostępne są adaptacyjne amortyzatory z trzema trybami pracy - comfort, auto i dynamic.
Jeśli chodzi o stylistykę, to wersję performance możemy rozpoznać po nowym wzorze 20-calowych felg, lakierze niebieski Ascari oraz elementach w kolorze matowego tytanu (między innymi osłona chłodnicy, lusterka oraz relingi).
We wnętrzu znajdziemy oferowany bez dopłaty pakiet RS performance w skład którego wchodzą dwubarwne siedzenia w kolorze czarno-niebieskim, sportowa kierownica RS oraz kołnierz dźwigni zmiany biegów, środkowy podłokietnik i dywaniki, ozdobione kontrastowym, niebieskim szwem. Zastosowano tu także dekoracyjne wstawki wykonane z niebieskiego karbonu, gdzie w karbonowy materiał wpleciona jest niebieska nić.
Audi RS Q3 performance zadebiutuje na marcowym salonie samochodowym w Genewie, a do sprzedaży wejdzie w drugim kwartale 2016 roku. Jego cena będzie wynosiła 61 tys. euro, czyli o 3730 euro więcej, niż "zwykłe" RS Q3, które kosztuje w Polsce 249 300 zł.