Audi rezygnuje z produkcji nowego A2

Audi zarzuca projekt elektrycznego samochodu miejskiego, który miał zadebiutować pod nazwą A2.

Prototypowe Audi A2 (2011)
Prototypowe Audi A2 (2011)Audi

Prototyp nowego Audi A2 zaprezentowano w 2011 roku. Auto z karoserią o długości 380 cm napędzał silnik elektryczny o mocy 81 KM (chwilowo do 116 KM) i momencie obrotowym 270 Nm. Efekt? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9,3 s i prędkość maksymalna 150 km/h. Litowo-jonowe baterie miały zapewniać zasięg do 200 km.

Audi A2 (prototyp)

Audi A2 (czytaj więcej: Audi rezygnuje z produkcji nowego A2)

Audi A2Audi
Audi A2Audi
Audi A2Audi
Audi A2Audi
Audi A2Audi
Audi A2Audi
Audi A2Audi
Audi A2Audi
Audi A2Audi
Audi A2Audi
Audi A2Audi
Audi A2Audi
Audi A2Audi
Audi A2Audi

Zaletą prototypu była niewielka masa własna - 1150 kg. Niemieccy inżynierowie zastosowali w nim oświetlenie wykorzystujące diody laserowe i dotykowe instrumenty sterowania oraz elektryczne połączenie pomiędzy przednimi kołami i kierownicą.

Audi A2 (1999-2005)Audi

Auto nawiązywało kształtami do pierwszej generacji modelu, produkowanej w latach 1999-2005. Samochód z aluminiowym nadwoziem nie znalazł jednak uznania klientów i sprzedał się w liczbie zaledwie 180 tys. sztuk - głównie ze względu na zbyt wysoką cenę.

Według brytyjskiej prasy motoryzacyjnej Audi zarzuca jednak pomysł wprowadzenia nowego modelu do seryjnej produkcji. Powód? Niewielkie zainteresowanie wciąż kosztownymi samochodami elektrycznymi.

Warto przypomnieć, że wprowadzenie miejskiego samochodu elektrycznego zapowiedziało również BMW. Model i3 ma wyjechać na drogi w 2013 lub 2014 roku (czytaj więcej: BMW i3 Concept Coupe).

Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas