Audi popularniejsze niż Citroen i Fiat? Zaskakujący ranking!

Chociaż wysyp genewskich premier może sugerować, że producenci zapomnieli już o kryzysie, statystyki sprzedaży wciąż nie pozwalają sądzić, że trudne czasy mamy już za sobą.

Audi na dotkniętym kryzysem rynku radzi sobie świetnie
Audi na dotkniętym kryzysem rynku radzi sobie świetnieInformacja prasowa (moto)

Wg danych największej firmy analitycznej zajmującej się monitorowaniem rynków motoryzacyjnych - JATO Dynamic - w styczniowym rankingu dziesięciu najpopularniejszych na Starym Kontynencie marek tylko trzech producentów zanotowało wzrost sprzedaży.

Numerem jeden w Europie niezmiennie pozostaje Volkswagen. Dealerzy niemieckiej marki sprzedali w styczniu nieco ponad 114 tys. samochodów - to aż o 12 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Drugim graczem w Europie jest obecnie Ford, który sprzedał w styczniu 62 345 samochodów. Amerykanie nie mają jednak powodów do radości - w stosunku do stycznia 2012 roku spadek sprzedaży ich aut wynosi aż 25 proc!

Na najniższym stopniu europejskiego podium znalazła się marka Opel. Niemcy dostarczyli w styczniu swoim klientom 59 212 samochodów i - jako jedna z trzech firm - zanotowali wzrost popytu. Na nowego opla zdecydowało się o 2,2 proc. klientów więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Czwarte miejsce w europejskim rankingu popularności marek zajmuje Renault. Styczniowy wynik - nieco ponad 56 tys. sprzedanych aut - jest o 12,4 proc. gorszy niż przed rokiem. W jeszcze gorszej sytuacji jest - piąty w zestawieniu - Peugeot. W styczniu firma ta dostarczyła nabywcom 55 967 aut, czyli aż o 17,2 proc. mniej niż rok temu.

Szóste miejsce w rankingu najpopularniejszych marek w Europie zajmuje Audi. Firma z Ingolstadt sprzedała w styczniu nieco ponad 50 tys. samochodów, w jej przypadku spadek sprzedaży wyniósł więc jedynie 2,5 proc.

Powodów do radości nie mają w Citroenie. Zajmująca siódmą pozycję w zestawieniu francuska marka sprzedała w styczniu 47 426 samochodów - aż o 17 proc. mniej niż w ubiegłym roku.

W jeszcze gorszej sytuacji wydają się być Włosi. Ósmy w rankingu Fiat sprzedał w styczniu europejskim klientom 46 199 samochodów. Wprawdzie to "zaledwie" o 5,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, ale nie sposób przeoczyć, że pozycjonowane w segmencie premium Audi sprzedało w tym samym czasie o 3892 aut więcej.

Ze stratą jedynie piętnastu(!) egzemplarzy w stosunku do Fiata, na dziewiątym miejscu rankingu, znalazło się BMW. W styczniu niemiecka firma sprzedała aż 46 184 auta, co oznacza wzrost zainteresowania nabywców o 5,5 procenta.

Top Ten najpopularniejszych w Europie marek zamyka kolejny reprezentant segmentu premium - Mercedes. Producent ze Stuttgartu zanotował wzrost sprzedaży o 1,9 proc. Firma dostarczyła klientom w styczniu 45 148 samochodów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas