Aston Martin Valkyrie Spider. 1150 KM bez dachu!

Aston Martin zaprezentował otwartą wersję swojego hipersamochodu. To najszybsze auto z otwartym nadwoziem, jakie stworzył brytyjski producent. Nic dziwnego, skoro kierowca dostaje do dyspozycji 1150 KM!

article cover
 

Aston Martin Valkyrie Spider. 1150 KM bez dachu!

Aston Martin zaprezentował otwartą wersję swojego hipersamochodu. To najszybsze auto z otwartym nadwoziem, jakie stworzył brytyjski producent. Nic dziwnego, skoro kierowca dostaje do dyspozycji 1150 KM!

Wbrew pozorom nie oznacza to, że pozbawienie Valkyrii dachu było proste. W coupe zastosowano drzwi typu gulwing, więc do Spidera konieczne było stworzenie zupełnie nowej konstrukcji. Na szczęście one także unoszą się do góry, zapewniając odpowiedni efekt. 
Aston Martin Valkyrie Spider powstanie w zaledwie 85 egzemplarzach. Chętnych zgłosiło się już znacznie więcej i to pomimo nieustalonej jeszcze ceny. Wiadomo tylko, że będzie wyższa niż w coupe, które wycenione jest na 2,3 mln funtów, co daje w przeliczeniu około 12,4 mln zł. 
Co ciekawe, Valykrie Spider także ma małe "skrzydełka". Wykonany z włókna węglowego dach mocuje się w miejscu zawiasów drzwi odmiany coupe. Dzięki temu nie było potrzeby projektowania od podstaw miejsc zaczepów dla zdejmowanego dachu, a ponadto jego boczne części można unieść, ułatwiając wsiadanie. "Skrzydełka" są na dodatek przeszklone (a konkretnie wykonane z polikarbonu). 
Aston Martin Valkyrie Spider różni się od zamkniętej wersji bardzo symbolicznie. Inżynierom zależało na zachowaniu wyjątkowej linii modelu, co nie było trudne, ponieważ zdejmowany jest tylko centralny panel nad kabiną - reszta nadwozia mogła zostać nietknięta. 
Tak jak w wersji coupe, za plecami podróżnych, znajduje się 6,5-litrowa jednostka V12, generująca 1000 KM i kręcąca się do 11 100 obr./min! Wspomaga ją motor elektryczny o mocy 160 KM, co daje systemowe 1150 KM. Prędkość maksymalna wynosi 350 km/h, a gdyby ktoś miał odwagę, to może zdjąć dach i osiągnie wtedy 330 km/h. 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas