AMG GT2 to najpotężniejsza wyścigówka Mercedesa. Każdy może ją kupić

Mercedes AMG uzupełnia gamę swoich modeli wyścigowych o wyjątkowo mocnego przedstawiciela klasy GT2. Mercedes AMG GT2 to najmocniejszy homologowany pojazd w dwunastoletniej historii niemieckiego producenta i jego programów dedykowanych dla kierowców wyścigowych.

 

Wraz z debiutem Mercedesa AMG GT2, niemiecki producent samochodów sportowych i wyczynowych z Affalterbach rozpoczyna nowy rozdział w sporcie konsumenckim. 

Nowy model idealnie wypełnia lukę pomiędzy bardziej profesjonalnym wariantem AMG GT3 oraz słabszym i nieco bardziej "cywilizowanym" AMG GT4. Nowość jest jednocześnie najmocniejszą homologowana wyścigówką niemieckiego producenta w dwunastoletniej historii dedykowanego programu dla motorsportu.

Mercedes AMG GT2 - 4.0, V8, 700 KM

Mercedes AMG GT2 to rasowy, wyścigowy potwór wyposażony w 4-litrową jednostkę V8 biturbo. Potężny silnik jest w stanie wygenerować moc 707 koni mechanicznych, a jego maksymalny moment obrotowy, wynoszący 800 Nm, jest przekazywany za pośrednictwem sekwencyjnej przekładni wyłącznie na tylne koła.

Reklama

Pojazd posiada aluminiowe wyścigowe zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami i stabilizatorami oraz wykonaną z włókna węglowego maskę z wyraźnymi wlotami powietrza. Także zbiornik paliwa oraz klatka bezpieczeństwa zostały odpowiednie odchudzone, dzięki czemu AMG GT2 waży zaledwie 1400 kilogramów.

Mercedes AMG GT2 - nie tylko dla zawodowców

Nad aerodynamiką oraz stabilnością w trakcie jazdy czuwa specjalnie opracowany pakiet aerodynamiczny oraz na nowo opracowane tylne skrzydło. Zostało ono zamontowane na charakterystycznej podstawie w kształcie łabędziej szyi, a dzięki wielostopniowej regulacji można go wyregulować pod kątem warunków panujących na torze. Dzięki temu samochód ma się prowadzić pewnie i nawet mniej doświadczeni kierowcy powinni poradzić sobie w utrzymywaniem jego mocy w ryzach.

Dużą nowością jest także przeprojektowany system mocowania kół, dzięki któremu mechanicy mogą jeszcze szybciej i sprawniej wymienić zużyte ogumienie. Zmiany objęły również cyfrową deskę rozdzielczą wewnątrz pojazdu oraz odświeżoną, wielofunkcyjną kierownicę opracowaną wspólnie z ekspertami od platform symulacyjnych i simracingu.   

Debiut już w przyszłym roku

Zanim pierwsze samochody trafią do klientów, Mercedesa AMG GT2 czekają jeszcze kompleksowe testy na torach wyścigowych. Model ma zadebiutować m.in. w trakcie kolejnego sezonu GT2 European Series. Podobnie jak w przypadku modeli GT3 i GT4, Mercedes obiecuje pełne wsparcie techniczne i opiekę ekspertów.

Sprzedaż rozpocznie się w trakcie trwania sezonu motorsportowego w 2023 roku. Chociaż ceny wciąż pozostają nieznane, nieoficjalnie mówi się o kwotach sześciocyfrowych.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mercedes-AMG | wyścigi samochodowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy