Amerykański rząd zbada system Autopilot w Tesli

NHTSA rozpoczęła analizę systemu Autopilot w sierpniu zeszłego roku.
NHTSA rozpoczęła analizę systemu Autopilot w sierpniu zeszłego roku.123RF/PICSEL

System Autopilot wadliwy

Zobacz również:

    System Autopilot - na którym poziomie autonomii?

    • Poziom 0 - brak automatyzacji (samochód jest kontrolowany przez kierowcę, mniej auto posiada takie urządzenia jak kamera cofania)
    • Poziom 1 - podstawowa pomoc (w określonych sytuacjach kontrolę nad pojazdem przejmuje system, choć nie jest ona pełna, przykładowo adaptacyjny tempomat)
    • Poziom 2 - częściowa pomoc (oprogramowanie może przejąć kontrolę nad pojazdem i wykonywać takie manewry jak skręcanie, przyspieszanie, jednak człowiek musi cały czas kontrolować poczynania systemu)
    • Poziom 3 - pomoc warunkowa (system może przejąć kontrolę nad pojazdem, ale tylko w określonych sytuacjach, monitoruje otoczenie, zmienia pasy ruchu, porusza się po autostradzie i w korkach, w każdej chwili może wezwać kierowcę do przejęcia kierownicy)
    • Poziom 4 - wysoka automatyzacja (system może samodzielnie sterować pojazdem w różnego rodzaju środowisku, w każdej chwili np. ze względu na czynniki pogodowe, może oczekiwać od kierowcy przejęcia kontroli)
    • Poziom 5 - pełna automatyzacja (system radzi sobie w każdych warunkach)

    System Autopilot to nie jedyny problem Tesli

    Moto Flesz - odcinek 42. Nadchodzi koniec aut spalinowychINTERIA.PL