Alpine A110S - jeszcze ostrzejsze

Francuski sportowiec doczekał się mocniejszej, choć symbolicznie tylko szybszej, wersji.

Alpine A110S
Alpine A110SAlpine

Alpine A110 napędzane jest doładowanym silnikiem o pojemności 1,8 l i mocy 252 KM. Mocniejsza odmiana oferuje 292 KM, a więc nadal nie przebija topowej odmiany Renault Megane RS, z którą Alpine współdzieli jednostkę. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm.

Alpine A110S

Alpine A110SAlpine
Alpine A110SAlpine
Alpine A110SAlpine
Alpine A110SAlpine
Alpine A110SAlpine
Alpine A110SAlpine
Alpine A110SAlpine
Alpine A110SAlpine
Alpine A110SAlpine
Alpine A110SAlpine

Wyraźny wzrost mocy nieznacznie tylko poprawił osiągi. Sprint do 100 km/h uległ skróceniu z 4,5 do 4,4 s, a prędkość maksymalna wynosi teraz 260 km/h (+ 10 km/h). Żadnych zmian nie wprowadzono do 7-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni automatycznej.

Na listę wyposażenia standardowego trafił sportowy układ hamulcowy sygnowany logo Brembo z tarczami o średnicy 320 mm. Obniżono także zawieszenie (o 4 mm) i zmieniono jego nastawy, a system ESP otrzymał nowe oprogramowanie.

Ze zmiany wizualnych warto wspomnieć o nowym, matowym lakierze (grafitowy), a także o opcjonalnym dachu z włókna węglowego. Zmieniły się także felgi aluminiowe, na które są nawlekane nowe, szersze opony (z przodu 215, a z tyłu 245).

Alpine A110SAlpine
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas