Alfa Romeo Giulia GTA w specjalnej wersji

Nowa limitowana edycja Giulia GTA pod względem technicznym i koncepcyjnym czerpie inspirację z Giulii GTA z 1965 roku: "Gran Turismo Alleggerita" zaprojektowanej przez atelier Autodelta w oparciu o Giulię Sprint GT, odnoszącą sportowe sukcesy na całym świecie.

Alfa Romeo Giulia GTA
Alfa Romeo Giulia GTAInformacja prasowa (moto)

Nowa Giulia GTA, powstała na bazie wersji Giulia Quadrifoglio, jest oferowana z silnikiem 2.9 V6 biturbo o zwiększonej mocy 540 KM. Dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów może poszczycić się zmniejszoną masą o 100 kg w porównaniu do Giulii Quadrifoglio, osiągając wyjątkowy stosunek masy do mocy wynoszący zaledwie 2,82 kg/KM, co czyni ją najlepszą w swojej klasie. Stylistyka nadwozia, jak i wnętrze, nawiązują do kultowego modelu z 1965 roku.

Dla 500 właścicieli Giulii GTA i GTAm Alfa Romeo postanowiła zaoferować "projekt w ramach projektu", dzięki któremu Giulia GTA to nie tylko samochód, który można po prostu kupić, ale dużo bogatsze przeżycie, którego można doświadczyć. Mnóstwo pracy włożono, by dostosować projekt do ducha i charakteru legendarnego modelu.

Przód samochodu, charakteryzujący się historyczną białą "maską", to niewątpliwie pierwszy wyróżniający się element, który w połączeniu z bocznymi pasami od razu przywodzi na myśl świat wyścigów. Na pokrywie silnika umieszczone są elementy składowe logo Alfy Romeo, takie jak krzyż, wąż z herbu Viscontich czy włoska flaga. Do najbardziej zwracających uwagę nadwozi należą te w kolorze ochry i bieli oraz w kolorze czerwonym i żółtym.

Kolor ochry przywołuje na myśl legendarną 1750 GTAm i 2000 GTAm, za kierownicą których Toine Hezemans zwyciężył w Mistrzostwach Europy w klasie Samochodów Turystycznych odpowiednio w 1970 i 1971 roku. Modele te wyróżniał wąż Viscontich na masce silnika oraz charakterystyczne linie po bokach, typowe dla GTA 1300 Junior. Natomiast podłużne paski stanowiły estetyczny kaprys poszczególnych kierowców.

Alfa Romeo Giulia GTAInformacja prasowa (moto)

Jeśli chodzi o żółte i czerwone nadwozie, wybór przodu w innym kolorze był spowodowany koniecznością rozróżnienia poszczególnych kierowców startujących w tym samym wyścigu. Na etapie projektowania, Centro Stile Alfa Romeo czerpało inspirację z bogatej historii marki. I tak na przykład, w Alfie Sprint GTA (1965-1968) kolorowy pas zazwyczaj nie był symetryczny, w przeciwieństwie do GTA 1300 Junior. Natomiast żółty przód wyróżniał samochód, który zwyciężył w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych w 1971 i 1972 roku: w 1971 roku, w niektórych wyścigach, samochód, za kierownicą którego startował Gianluigi Picchi, miał dolną część przodu polakierowaną na żółty kolor. W każdym razie, wszystkie te elementy odnoszą się  najbardziej prestiżowych zwycięstw  GTA.

Alfa Romeo Giulia GTAInformacja prasowa (moto)

Poszczególni klienci mogą zamówić swój samochód w jednej z powyższych wersji kolorystycznych, a ponadto mają możliwość wybrania bocznego numeru limitowanej edycji i pokrowca Goodwool odpowiednio do wybranego koloru nadwozia. Dla tych, którzy nie zdecydują się na personalizację nadwozia przygotowaną specjalnie przez Centro Stile Alfa Romeo, Giulia GTA i GTAm będą dostępne w następujących kolorach: czerwony GTA Red, biały Trophy White i zielony Montreal Green, oddających hołd fladze włoskiej. Dodatkowy poziom personalizacji obejmuje wybór koloru zacisków hamulcowych, tapicerki foteli, tylnego pałąka, pasów bezpieczeństwa i przeszycia na siedzeniach. 

Ceny limitowanych wersji Giulia GTA i Giulia GTAm w Europie zaczynają się w Polsce odpowiednio od 175 890 euro i 180 810 euro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas