Acura TLX (2015)
Na rynku USA debiutuje Acura TLX - nowy model klasy średniej, konkurujący z BMW serii 3, Mercedesem klasy C, a przede wszystkim Lexusem IS. Do Lexusów nawiązuje zresztą design TLX-a, zwłaszcza charakterystyczna linia bocznych okien. Zastąpi on jednocześnie dwa modele: mniejszego TSX-a, bazującego na europejskim Accordzie, oraz większego TL-a. Zmiany w ofercie Acury mają pomóc zatrzeć wspomnienia po niespójnej ofercie i radykalnych zmianach w stylizacji. TLX mierzy 483 cm długości i ma rozstaw osi równy 277,6 cm, a do budowy jego nadwozia posłużyła m.in. wysokowytrzymałą stal oraz aluminium (6 proc. masy). Do napędu auta ma posłużyć jeden z dwóch silników benzynowych: 4-cylindrowy, o pojemności 2,4 litra i mocy 206 KM (nowa konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem), połączony z 8-biegową, zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową, lub 3,5-litrowa jednostka V6 o mocy 290 KM z systemem odłączania połowy cylindrów, współpracująca z automatem o 9 przełożeniach. Oba warianty otrzymają układ czterech kół skrętnych, a mocniejszy na życzenie będzie dostępny także z nowym napędem na obie osie, rozdzielającym moment obrotowy między poszczególnymi kołami. Jego konstrukcja jest o 25 proc. lżejsza od stosowanej obecnie. Lista wyposażenia ma obejmować m.in. w pełni LED-owe przednie lampy, pakiet asystentów wspomagających bezpieczeństwo oraz nagłośnienie Bose z funkcją redukcji szumów (system audio emituje przez głośniki dźwięki maskujące niepożądany hałas).
Acura TLX (2015)
Na rynku USA debiutuje Acura TLX - nowy model klasy średniej, konkurujący z BMW serii 3, Mercedesem klasy C, a przede wszystkim Lexusem IS. Do Lexusów nawiązuje zresztą design TLX-a, zwłaszcza charakterystyczna linia bocznych okien. Zastąpi on jednocześnie dwa modele: mniejszego TSX-a, bazującego na europejskim Accordzie, oraz większego TL-a. Zmiany w ofercie Acury mają pomóc zatrzeć wspomnienia po niespójnej ofercie i radykalnych zmianach w stylizacji. TLX mierzy 483 cm długości i ma rozstaw osi równy 277,6 cm, a do budowy jego nadwozia posłużyła m.in. wysokowytrzymałą stal oraz aluminium (6 proc. masy). Do napędu auta ma posłużyć jeden z dwóch silników benzynowych: 4-cylindrowy, o pojemności 2,4 litra i mocy 206 KM (nowa konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem), połączony z 8-biegową, zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową, lub 3,5-litrowa jednostka V6 o mocy 290 KM z systemem odłączania połowy cylindrów, współpracująca z automatem o 9 przełożeniach. Oba warianty otrzymają układ czterech kół skrętnych, a mocniejszy na życzenie będzie dostępny także z nowym napędem na obie osie, rozdzielającym moment obrotowy między poszczególnymi kołami. Jego konstrukcja jest o 25 proc. lżejsza od stosowanej obecnie. Lista wyposażenia ma obejmować m.in. w pełni LED-owe przednie lampy, pakiet asystentów wspomagających bezpieczeństwo oraz nagłośnienie Bose z funkcją redukcji szumów (system audio emituje przez głośniki dźwięki maskujące niepożądany hałas).