Abarth 124 Spider oraz Rally

Sportowa wersja dwuosobowego roadstera, a także jego rajdowa odmiana, zostały zaprezentowane w Genewie.

Abarth 124 Spider Rally
Abarth 124 Spider RallyINTERIA.PL
Abarth 124 SpiderInformacja prasowa (moto)

Zgodnie z przewidywaniami Fiat 124 Spider doczekał się sportowej wersji, przygotowanej przez Abartha. Auto bardzo rzuca się w oczy, dzięki biało-czarnemu nadwoziu z czerwonymi elementami, zmienionymi zderzakami oraz czterem rurom wydechowym.

Abarth 124 Spider

Abarth 124 Spider 
Abarth 124 Spider 
Abarth 124 Spider 
Abarth 124 Spider 
Abarth 124 Spider 
Abarth 124 Spider 
Abarth 124 Spider Rally 
Abarth 124 Spider Rally 

Nieco surowy klimat minimalistycznego wnętrza, uzyskał nieco ekskluzywności, dzięki świetnie wyglądającej dwukolorowej tapicerce skórzanej.

Pod maskę Abartha 124 Spider trafiła dobrze znana jednostka 1.4 MultiAir o mocy 170 KM, co nie wydaje się wysoką wartością. To jednak wystarcza, aby roadster ten rozpędził się do 100 km/h w 6,8 s.

Tak dobre osiągi, to w dużej mierze zasługa niskiej masy własnej, która wynosi jedynie 1060 kg. Przy okazji, Włosi zadbali, aby rozdzielona była ona w idealnych proporcjach między osiami. Jeśli do tego dodamy jeszcze nowe amortyzatory Bilstein, sztywniejsze stabilizatory oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, otrzymamy recepturę na świetnie prowadzący się samochód.

Abarth zadbał także o mocniejsze hamulce (firmowane przez Brembo), a o odpowiednie wrażenia akustyczne dba wydech Record Monza.

Abarth 124 Spider RallyINTERIA.PL

Drugą, specjalną wersją Abartha 124, jest odmiana Rally, którą również można zobaczyć w Genewie. Ma ona zamknięte nadwozie, które ozdobiono tak, aby przypominało rajdowego Abartha Rally z lat 70.

Abarth 124 Spider RallyINTERIA.PL

Pod maskę tej wersji trafił doładowany silnik o pojemności 1,8 l i mocy 300 KM, która trafia na tylne koła za pośrednictwem sześciostopniowej, sekwencyjnej przekładni.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas