Abarth 124 Spider oraz Rally
Sportowa wersja dwuosobowego roadstera, a także jego rajdowa odmiana, zostały zaprezentowane w Genewie.


Zgodnie z przewidywaniami Fiat 124 Spider doczekał się sportowej wersji, przygotowanej przez Abartha. Auto bardzo rzuca się w oczy, dzięki biało-czarnemu nadwoziu z czerwonymi elementami, zmienionymi zderzakami oraz czterem rurom wydechowym.
Abarth 124 Spider








Nieco surowy klimat minimalistycznego wnętrza, uzyskał nieco ekskluzywności, dzięki świetnie wyglądającej dwukolorowej tapicerce skórzanej.
Pod maskę Abartha 124 Spider trafiła dobrze znana jednostka 1.4 MultiAir o mocy 170 KM, co nie wydaje się wysoką wartością. To jednak wystarcza, aby roadster ten rozpędził się do 100 km/h w 6,8 s.
Tak dobre osiągi, to w dużej mierze zasługa niskiej masy własnej, która wynosi jedynie 1060 kg. Przy okazji, Włosi zadbali, aby rozdzielona była ona w idealnych proporcjach między osiami. Jeśli do tego dodamy jeszcze nowe amortyzatory Bilstein, sztywniejsze stabilizatory oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, otrzymamy recepturę na świetnie prowadzący się samochód.
Abarth zadbał także o mocniejsze hamulce (firmowane przez Brembo), a o odpowiednie wrażenia akustyczne dba wydech Record Monza.

Drugą, specjalną wersją Abartha 124, jest odmiana Rally, którą również można zobaczyć w Genewie. Ma ona zamknięte nadwozie, które ozdobiono tak, aby przypominało rajdowego Abartha Rally z lat 70.

Pod maskę tej wersji trafił doładowany silnik o pojemności 1,8 l i mocy 300 KM, która trafia na tylne koła za pośrednictwem sześciostopniowej, sekwencyjnej przekładni.