911 GT3 RS na Nurburgring - rekordowo dla Porsche, wolniej od Mercedesa

Najnowsza generacja Porsche 911 GT3 RS zbliżyła się do rekordu samochodu seryjnego na torze Nurburgring. Jej przejazd po Północnej Pętli trwał 6:49:328.

Porsche 911 GT3 RS pokonało Północną Pętlę w czasie 6:49:328
Porsche 911 GT3 RS pokonało Północną Pętlę w czasie 6:49:328materiały prasowe

Rekordowy przejazd odbył się 5 października, a za kierownicą Porsche 911 GT3 RS zasiadł Jorg Bergmeister - kierowca testowy, występujący również w wyścigach długodystansowych.

Porsche 911 GT3 RS - szybsze o 10 sekund od poprzednika

Wynik, jaki uzyskało Porsche 911 GT3 RS jest tym bardziej imponujący, kiedy porównamy go do rekordowego przejazdu Północnej Pętli. Rekord czasu przejazdu samochodu seryjnego ustanowił w 2020 roku Mercedes-AMG GT Black Series. Mercedes przejechał Północną Pętlę, liczącą 20,832 km i 73 zakręty, w czasie 6:43:616. Najnowsza generacja 911 GT3 RS ma 4-litrowy, 6-cylindrowy silnik typu boxer o mocy 525 KM. Napęd przenoszony jest na tylne kola za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni PDK. Jest więc dużo słabsze od Mercedesa, którego podwójnie doładowana, 4-litrowa V-ósemka generuje 730 KM.

Porsche 911 GT3 RS

Porsche 911 GT3 RS na Północnej Pętlimateriały prasowe
Porsche 911 GT3 RS na Północnej Pętlimateriały prasowe
Porsche 911 GT3 RS na Północnej Pętlimateriały prasowe
Porsche 911 GT3 RS na Północnej Pętlimateriały prasowe
Porsche 911 GT3 RS na Północnej Pętlimateriały prasowe
Porsche 911 GT3 RS na Północnej Pętlimateriały prasowe
Porsche 911 GT3 RS na Północnej Pętlimateriały prasowe
Porsche 911 GT3 RS na Północnej Pętlimateriały prasowe
Porsche 911 GT3 RS na Północnej Pętlimateriały prasowe
Porsche 911 GT3 RS na Północnej Pętlimateriały prasowe

Nowe 911 GT3 RS poprawiło także wynik poprzedniej generacji modelu o siedem sekund oraz było o 10 sekund szybsze od modelu 911 GT3. A cały przejazd wyglądał tak:

Porsche 911 GT3 RS - masa i docisk kluczem do sukcesu

Egzemplarz, którym Jorg Bergmeister "wykręcił" tak dobry czas wyposażony był w seryjne opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R oraz opcjonalny pakiet Weissach. I to właśnie ten drugi element mógł mieć kluczowe znaczenie dla osiągnięcia takiego wyniku.

Pakiet Weissach obniża bowiem masę samochodu o prawie 8 kg dzięki zastosowaniu elementów z włókna węglowego. W skład pakietu wchodzi także poprawiony pakiet aerodynamiczny, który zwiększa docisk samochodu do nawierzchni - cały pakiet generuje dodatkowe 860 kg docisku przy 285 km/h.

Ceny Porsche 911 GT3 RS zaczynają się od kwoty 1 232 000 zł, a za pakiet Weissach należy dopłacić jeszcze 163 741 zł. Najnowsze 911 GT3 RS osiąga pierwszą "setkę" w 3,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 296 km/h.

***

Moto Flesz - odcinek 60. Debiut BMW M2, nowe kursy reedukacyjneINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas