911 GT3 RS na Nurburgring - rekordowo dla Porsche, wolniej od Mercedesa
Najnowsza generacja Porsche 911 GT3 RS zbliżyła się do rekordu samochodu seryjnego na torze Nurburgring. Jej przejazd po Północnej Pętli trwał 6:49:328.

Rekordowy przejazd odbył się 5 października, a za kierownicą Porsche 911 GT3 RS zasiadł Jorg Bergmeister - kierowca testowy, występujący również w wyścigach długodystansowych.
Porsche 911 GT3 RS - szybsze o 10 sekund od poprzednika
Wynik, jaki uzyskało Porsche 911 GT3 RS jest tym bardziej imponujący, kiedy porównamy go do rekordowego przejazdu Północnej Pętli. Rekord czasu przejazdu samochodu seryjnego ustanowił w 2020 roku Mercedes-AMG GT Black Series. Mercedes przejechał Północną Pętlę, liczącą 20,832 km i 73 zakręty, w czasie 6:43:616. Najnowsza generacja 911 GT3 RS ma 4-litrowy, 6-cylindrowy silnik typu boxer o mocy 525 KM. Napęd przenoszony jest na tylne kola za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni PDK. Jest więc dużo słabsze od Mercedesa, którego podwójnie doładowana, 4-litrowa V-ósemka generuje 730 KM.
Porsche 911 GT3 RS










Nowe 911 GT3 RS poprawiło także wynik poprzedniej generacji modelu o siedem sekund oraz było o 10 sekund szybsze od modelu 911 GT3. A cały przejazd wyglądał tak:
Porsche 911 GT3 RS - masa i docisk kluczem do sukcesu
Egzemplarz, którym Jorg Bergmeister "wykręcił" tak dobry czas wyposażony był w seryjne opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R oraz opcjonalny pakiet Weissach. I to właśnie ten drugi element mógł mieć kluczowe znaczenie dla osiągnięcia takiego wyniku.
Pakiet Weissach obniża bowiem masę samochodu o prawie 8 kg dzięki zastosowaniu elementów z włókna węglowego. W skład pakietu wchodzi także poprawiony pakiet aerodynamiczny, który zwiększa docisk samochodu do nawierzchni - cały pakiet generuje dodatkowe 860 kg docisku przy 285 km/h.
Ceny Porsche 911 GT3 RS zaczynają się od kwoty 1 232 000 zł, a za pakiet Weissach należy dopłacić jeszcze 163 741 zł. Najnowsze 911 GT3 RS osiąga pierwszą "setkę" w 3,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 296 km/h.
***