90 790 zł za nowego Passata
W polskich salonach Volkswagena rozpoczęła się przedsprzedaż nowego Passata. Ósma generacja debiutuje z nowymi silnikami, mniejszą masą oraz najnowszymi systemami multimedialnymi, wspomagającymi i poprawiającymi komfort. Passat dostępny jest zarówno w wersji Limousine, jak i Variant.
Najnowsza generacja Passata będzie oferowana w wersjach Trendline, Comfortline i Highline. Zależnie od wersji, model może zostać wyposażony w cyfrowy wyświetlacz zamiast panelu wskaźników (Active Info Display), wysuwany ekran typu head-up, a także układu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, Emergency Assist (system zatrzymujący samochód w przypadku zaśnięcia bądź zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (ułatwiający manewrowanie z przyczepą) oraz asystent jazdy w korkach.
Nowy Passat oferowany będzie początkowo z jednym benzynowym silnikiem TSI i czterema wysokoprężnymi jednostkami TDI. Silnik 1.4 TSI dysponuje mocą 125 KM. Za przeniesienie mocy odpowiedzialna jest 6-biegowa przekładnia manualna. W przypadku silników wysokoprężnych do wyboru są warianty: 1.6 TDI o mocy 120 KM oraz trzy jednostki o pojemności 2.0 TDI (150 KM, 190 KM lub 240 KM). Silnik 120 KM może być zamawiany z 6-biegową przekładnią manualną, 150 KM z przekładnią manualną lub 6-biegową DSG, a wersja o mocy 190 KM oferowana jest obecnie wyłącznie z DSG. W Passacie debiutuje także 240-konny diesel biturbo, dysponujący imponującym momentem obrotowym 500 Nm. W tym wariancie montowany jest seryjnie napęd na wszystkie koła 4MOTION oraz 7-biegowa przekładnia DSG.
Wszystkie wersje napędowe są wyposażone w system Start-Stop i tryb rekuperacji. Oferta silników będzie rozszerzana, docelowo obejmie 10 silników o mocy od 120 do 280 KM.
Ceny nowego Passata rozpoczynają się od 90 790 zł za wersję Limousine i 95 190 zł za Varianta. Samochód już w podstawowej wersji jest bogato wyposażony, m.in. w trzystrefową klimatyzację, system radiowy Composition Media, LED-owe tylne światła, czujnik deszczu, przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego hamowania po kolizji, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, proaktywny system ochrony pasażerów Pre Crash oraz elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold.
Volkswagen Passat (B8)
3 lipca br. w Niemczech zadebiutował nowy Volkswagen Passat. Zbudowany na modułowej platformie MQB, jest przestronniejszy, lżejszy i wydajniejszy od poprzednika. Jest też "bardziej premium" - a to za sprawą znanych z droższych aut elementów wyposażenia. Przy praktycznie niezmienionej długości Passat B8 jest szerszy, niższy i ma większy rozstaw osi. Jego nadwozie mierzy 4767 mm długości (o 2 mm mniej od B-siódemki), 1832 mm szerokości (+12 mm) i 1456 mm wysokości (-14 mm), a rozstaw osi - 2791 mm (+79 mm). Pojemność bagażnika sedana wzrosła o 21 l, do 586 l, a kombi (Variant) - o 47 l, do 650 l. Pod maską: benzynowe jednostki TSI o pojemnościach 1.4 (125 i 150 KM), 1.8 (180 KM) lub 2.0 (220 i 280 KM) oraz turbodiesle TDI - 1.6 (120 KM) albo 2.0 (150, 190 i 240 KM). Więcej na temat wyposażenia nowego Passata pisaliśmy 2 lipca (kliknij).
Ponadto dla wersji Comfortline i Highline oferowany jest atrakcyjny pakiet wyposażenia dodatkowego Business, który zawiera: system nawigacji satelitarnej Discover Media, reflektory LED z LED-owymi światłami do jazdy dziennej, system aktywnego oświetlenia Dynamic Light Assist oraz reflektory przeciwmgielne. Pakiet dla wersji Comfortline kosztuje 3690 zł, a dla Highline - 2990 zł. Korzyść dla kupującego w obu wersjach wyposażenia wynosi 8340 zł.
Produkcja nowego Passata rozpocznie się w listopadzie, również w tym miesiącu pierwsze samochody trafią do klientów.
Źródło: Volkswagen