673 mln zł na nowy silnik
To już pewne. W Polsce będzie produkowany zupełnie nowy dwucylindrowy silnik benzynowy.

Będzie to nowatorska konstrukcja, bowiem obecnie żaden z europejskich producentów nie stosuje w swoich samochodach silników o tak małej liczbie cylindrów.
Dwucylindrowa jednostka będzie miała pojemności 0.9 l. Powstawać będą dwie w wersje: wolnossąca (moc 65 KM) i doładowana (Multiair, zmienne fazy rozrządu, moc do 110 KM). Wersja atmosferyczna cechuje się bardzo niską emisją spalin, która ma wynosić mniej niż 100 g CO2 na kilometr.

Silnik ten produkowany będzie w fabryce Fiat-GM Powertrain w Bielsku-Białej, ale będzie samodzielnym przedsięwzięciem Fiata. Współwłaściciel bielskiej fabryki, czyli General Motors nie jest zaangażowany.
Uruchomienie produkcji pociągnie za sobą inwestycje w fabrykę. Fiat planuje wydać na nowy silnik ponad 673 mln zł i utworzyć 400 miejsc pracy.
Dofinansowanie z budżetu naszego państwa ma wynieść ponad 13,4 mln zł z tytułu poniesionych nakładów inwestycyjnych oraz 1 mln 240 tys. zł na nowe miejsca pracy.