6 lat Mazdy w Polsce
W czerwcu mija 6 lat od uruchomienia oficjalnego przedstawicielstwa Mazdy w Polsce. W tym czasie Polacy kupili ponad 20 tys. nowych aut tej marki. Królują "trójki" i "szóstki".
Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów nad Wisłą w czerwcu roku 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi ponad 20 tys. Mazd. Największą popularność wśród klientów zdobyły kolejno modele: 6 (7257 egzemplarzy), 3 (5614 egzemplarzy) oraz CX-5 (2624 egzemplarzy).
Oto rejestracje Mazdy na polskim rynku w okresie 2008-2014, w rozbiciu na poszczególne lata:
- rok 2008: 1762 egzemplarzy
- rok 2009: 2981 egzemplarzy
- rok 2010: 3811 egzemplarzy
- rok 2011: 2524 egzemplarzy
- rok 2012: 2421 egzemplarzy
- rok 2013: 4261 egzemplarzy
- rok 2014: 2638 egzemplarzy (dane za okres styczeń-maj)
- Analizując zamówienia przewidujemy w tym roku sprzedaż 7000 samochodów - powiedział Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.
W czerwcu 2008 działało w polskiej sieci Mazdy 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi. Dla porównania, dziś sieć obejmuje 30 punktów dealerskich oraz 13 placówek ASO.
Źródło: Mazda