6 lat Mazdy w Polsce

W czerwcu mija 6 lat od uruchomienia oficjalnego przedstawicielstwa Mazdy w Polsce. W tym czasie Polacy kupili ponad 20 tys. nowych aut tej marki. Królują "trójki" i "szóstki".


Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów nad Wisłą w czerwcu roku 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi ponad 20 tys. Mazd. Największą popularność wśród klientów zdobyły kolejno modele: 6 (7257 egzemplarzy), 3 (5614 egzemplarzy) oraz CX-5 (2624 egzemplarzy).

Oto rejestracje Mazdy na polskim rynku w okresie 2008-2014, w rozbiciu na poszczególne lata:

Reklama
  • rok 2008: 1762 egzemplarzy
  • rok 2009: 2981 egzemplarzy
  • rok 2010: 3811 egzemplarzy
  • rok 2011: 2524 egzemplarzy
  • rok 2012: 2421 egzemplarzy
  • rok 2013: 4261 egzemplarzy
  • rok 2014: 2638 egzemplarzy (dane za okres styczeń-maj)


- Analizując zamówienia przewidujemy w tym roku sprzedaż 7000 samochodów - powiedział Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.

W czerwcu 2008 działało w polskiej sieci Mazdy 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi. Dla porównania, dziś sieć obejmuje 30 punktów dealerskich oraz 13 placówek ASO.

Źródło: Mazda

Używana Mazda 6 2.0 CD (2008) - RAPORT PO 100 TYS. KM

Mazda MX-5 2.0 Sport - wiecznie młoda - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama