5-drzwiowe Mini w bazowej wersji
Do gamy 5-drzwiowego Mini dołącza bazowy wariant One First z 1,2-litrowym, benzynowym silnikiem R3 turbo o mocy 75 KM. Wcześniej dostępna była wyłącznie mocniejsza wersja tej jednostki, rozwijająca 102 KM.
W wersji One First uzbrojony w zmienne fazy rozrządu motor generuje moc 75 KM oraz 150 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1400 obr./min i współpracuje z 6-biegową skrzynią ręczną. Zasilane nią Mini przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 13,4 s. Średnie zużycie paliwa według cyklu pomiarowego wynosi 5,2 l/100 km.
Jeśli wziąć pod uwagę, że dopłata do 5-drzwiowego Mini względem wersji 3-drzwiowej wynosi w Polsce 3700 zł, wariant One First powinien kosztować u nas od 73 600 zł. Jego debiut w salonach przewidziano na marzec br.
O 5-drzwiowym Mini pisaliśmy więcej kilka miesięcy temu. Jego karoseria jest o 16 cm dłuższa niż wersji 3-drzwiowej - mierzy niespełna 4 m. Ponad 7 cm przypada na dłuższy rozstaw osi (256,7 cm). Masa własna samochodu z dodatkową parą drzwi wzrosła o około 50 kg, a pojemność bagażnika - z 211 do 278 l (941 l po złożeniu oparć).
Na razie Mini ujawniło jedynie dwie wersje 5-drzwiowej wersji One First: z przodem i tyłem karoserii. Profilu zabrakło. Mamy dla Was jednak galerię modelu z mocniejszą jednostką:
Mini Cooper 5d
Pół roku po debiucie nowego hatchbacka w wersji 3-drzwiowej Mini prezentuje - pierwszą w historii - odmianę 5-drzwiową. Ma ona o o 16,1 cm dłuższe nadwozie (od 398,2 do 400,5 cm) i o 7,2 cm dłuższy rozstaw osi (256,7 cm), a w efekcie zapewnia więcej miejsca dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń i na bagaż. Pojemność bagażnika wzrosła z 211 do 278 l (941 l po złożeniu oparć). Pod maską - silniki znane już z wariantu 3-drzwiowego, w tym 192-konna jednostka 2.0 turbo oraz 170-konny turbodiesel, również o pojemności 2 litrów.
msob