436 KM z silnika 1,6 l. Szwedzi zawstydzą konkurencję?

Jeśli wydaje się wam, że dowsizing osiągnął już granice swoich możliwości, lepiej usiądźcie. Przedstawiciele Koenigsegga poinformowali, że pracują właśnie nad nową jednostką napędową...

Przypominamy, że Szwedzi pochwalić się mogą zaprojektowaniem jednego z najmocniejszych silników na świecie. Model Koenigsegg One:1 - którego nazwa pochodzi od wynoszącego 1:1 stosunku mocy do masy - napędzany jest benzynowym, podwójnie doładowanym, silnikiem V8 o pojemności 5,0 l. Jednostka - przy 7500 obr./min - generuje monstrualne 1360 KM i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 1371 Nm (osiągany przy 6000 obr./min).

Oznacza to, że z 1 l pojemności Szwedom udało się uzyskać aż 272 KM. Dla porównania, uznawany za majstersztyk technologii benzynowy silnik 2,0 l Mercedes-AMG o mocy 381 KM, z jednego litra generuje "jedynie" 190 KM.

Reklama

Teraz inżynierowie Koenigsegga chcą powtórzyć swój wyczyn w przypadku zdecydowanie mniejszej jednostki napędowej. Wynik 272 KM z litra ma zostać uzyskany w silniku o pojemności... 1,6 l. Jeśli Szwedom uda się osiągnąć taką wartość oznacza to, że jednostka 1,6 l generować będzie - uwaga - 434 KM!

Co ciekawe, nic nie wskazuje na to, by silnik wykorzystany został w nowym modelu szwedzkiego producenta. Model biznesowy zakłada najprawdopodobniej sprzedaż technologii jednemu z potentatów branży motoryzacyjnej. Nieoficjalnie mówi się, że pewne zainteresowanie wykazują już koncerny z Chin.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Koenigsegg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy