335 koni w nowym Fordzie Focusie RS
Najmocniejszy Focus z przydomkiem RS trafi do sprzedaży w 2015 roku. Pracownicy Forda zdradzają, że do jego napędu posłuży 2,3-litrowy silnik turbo o mocy 335 KM.
Sercem nowego Focusa RS ma być 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy EcoBoost z bezpośrednim wtryskiem paliwa - co ciekawe, ten sam, który trafi pod maskę kolejnej generacji Mustanga. Według nieoficjalnych informacji w kompaktowym modelu będzie on generował moc 335 KM.
Z powodu wysokich kosztów produkcji (i finalnej ceny auta w salonie) inżynierowie Forda zrezygnowali z napędu na obie osie i dodatkowego silnika elektrycznego. Focus RS nadal będzie samochodem przednionapędowym i tak jak poprzednik, otrzyma zawieszenie Revoknuckle ze zwrotnicą, w której oś skrętu koła została maksymalnie odsunięta na zewnątrz w stosunku do osi pracy amortyzatora. Pozwoli to ograniczyć wpływ siły napędowej na prowadzenie.
Na liście wyposażenia pojawi się także mechaniczna "szpera" (mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu), sztywniejsze zawieszenie oraz wzmocnione hamulce.
Podobnie jak w Focusie ST, emocjonujące doznania dźwiękowe zapewni specjalny zawór łączący komorę silnika z kabiną pasażerską.
Nowy Ford Focus RS ma być oferowany wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback. Premiera - pod koniec 2014 lub w 2015 roku.
msob