3 lutego zmiany w strefie płatnego parkowania w Warszawie. Chodzi o tysiące miejsc

Od poniedziałku 3 lutego zmieniła się strefa płatnego parkowania w Warszawie. Konkretnie zmienił się jej obszar, który objął kolejne tysiące miejsc parkingowych przy stołecznych ulicach.

3 lutego rozszerzył się obszar strefy płatnego parkowania w Warszawie
3 lutego rozszerzył się obszar strefy płatnego parkowania w WarszawieAdam BurakowskiReporter

Nowy obszar strefy płatnego parkowania w Warszawie

Od poniedziałku 3 lutego granice strefy płatnego parkowania w Warszawie zostałya powiększona o obszary Starego Mokotowa, Wyględowa, Wierzbna, Ksawerowa, Sielc i części Sadyby. Tym samym linie strefy zostają przesunięte do ulic Woronicza, Domaniewskiej i Idzikowskiego, od zachodu obszar poszerzenia sięgnie dotychczasowej granicy na ul. Żwirki i Wigury, a od wschodu granicą będzie ulica Czerniakowska. To około 7 tys. miejsc postojowych.

Zarząd Dróg Miejskich przekazał, że od 3 lutego warszawska strefa będzie liczyć ok. 67 tys. miejsc postojowych. Urzędnicy od początku stycznia przyjmują wnioski o abonamenty od mieszkańców nowego obszaru. Szacują, że znajduje się tam ok 6,5 tys. osób, którym taki abonament przysługuje. Do końca stycznia przyjęli już ok. 5,5 tys. wniosków o wydanie tego uprawnienia.

Nowy obszar strefy to dodatkowych 314 parkomatów. To nowe urządzenia, takie same jak te, które stanęły jesienią na Saskiej Kępie i Kamionku. Od lutego sukcesywnie będą wymieniane w całej strefie. W sumie będzie ich w stolicy 2224.

Mapa strefy płatnego parkowania w Warszawie od 3 lutego 2025 rokumateriał zewnętrzny

Abonament na strefę płatnego parkowania w Warszawie w 2025 roku

W strefie do wyboru są dwa rodzaje abonamentów. Tańszy – rejonowy – kosztuje 30 zł rocznie i pozwala zaparkować w rejonie w promieniu 200 m od miejsca zameldowania.

Abonament obszarowy pozwala zaparkować na terenie wyznaczonym zgodnie z mapą obszarów abonamentowych w SPPN. Uprawnia także do postoju po obu stronach ulic będących granicami obszarów. Kosztuje 600 zł rocznie, a płatność możliwa jest w dwóch ratach po 300 zł (tylko w przypadku wyrabiania abonamentu w POP ZTM).

Aby otrzymać abonament mieszkańca, trzeba być zameldowanym na pobyt stały lub czasowy na terenie SPPN, mieć rozliczony podatek PIT za poprzedni rok w Warszawie i być właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem samochodu o dopuszczalnej masie całkowitej do 2,5 t lub samochodu osobowego powyżej 2,5 t.

Strefa płatnego parkowania niestrzeżonego jest w Warszawie od 1999 r. i początkowo obejmowała tylko ścisłe centrum miasta. Po dekadzie została rozszerzona m.in. o Powiśle, Stare i Nowe Miasto. W 2013 r. granica obszaru z parkometrami przesunęła się z Żelaznej do Okopowej na zachodzie, z Koszykowej do Wawelskiej na południu, a na północy zamiast al. Solidarności sięgnęły Dworca Gdańskiego i ronda Radosława oraz fragment Pragi-Północ. Od 2020 r. jej obszar, etapami, zwiększył się dwukrotnie – o część Woli i Pragi-Północ, Żoliborz i Ochotę, pl. Hallera i jego okolice i północny Mokotów.

Test wideo Renault Rafale. Duży SUV, a pali mniej niż 5 l/100 kmAdam MajcherekINTERIA.PL