​200 KM i turbo - nowe Renault Clio RS 200

Nie 3-, a 5-drzwiowe nadwozie, nie wolnossący, ale turbodoładowany silnik i zautomatyzowana skrzynia dwusprzęgłowa zamiast ręcznej - nowe Clio RS mocno różni się od poprzednika.

Renault Clio RS 200
Renault Clio RS 200Renault

Poza "cywilnymi" odmianami Clio, zwiedzający stoisko Renault w Paryżu mogą obejrzeć także najmocniejszą wersję RS 200. W przeciwieństwie do poprzednika, zasilanego 2-litrowym, wolnossącym silnikiem benzynowym, nowy model otrzymał turbodoładowaną jednostkę o pojemności 1,6 litra. Osiąga ona moc 200 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr./min. Dla porównania, silnik Clio III RS generował moc 200 KM przy 7100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 5400 obr./min. Siła napędowa trafia na przednie koła już nie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej, ale dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej przekładni o 6 przełożeniach. Renault obiecuje, że Clio RS 200 zużywa średnio 6,2 l/100 km - o 2 l/100 km mniej od poprzednika.

Renault Clio III RSRenault

Kierowca będzie miał do wyboru trzy tryby jazdy, zmieniające charakter pracy skrzyni i wspomagania kierownicy, reakcję na wciśnięcie pedału gazu oraz poziom ingerencji układu stabilizacji toru jazdy (ESC). Specjalny generator symuluje rasowe odgłosy silnika, emitując je z głośników w kabinie.

Francuski hot hatch będzie dostępny z dwoma rodzajami zawieszenia - standardowym Sport oraz sztywniejszym i obniżonym o 5 mm Cup. W celu skutecznego wytracania prędkości zastosowano wzmocnione hamulce z polakierowanymi na czerwono zaciskami.

Renault Clio RS 200

200 KM i turbo - nowe Renault Clio RS 200 (czytaj artykuł)

Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault

Potencjał Clio RS 200 zdradza także przedni zderzak z szerokim wlotem powietrza, 17- lub 18-calowe obręcze, spojler dachowy oraz tylny dyfuzor z podwójnym wydechem. W palecie barw nadwozia nie zabrakło znanego z poprzednika kanarkowego lakieru, niedostępnego dla innych wersji. W kabinie czekają porządnie wyprofilowane fotele, metalowe nakładki na pedały oraz podcięta u dołu kierownica z manetkami do zmiany biegów.Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas