2 miliony "polskich" silników Diesla
9 maja w zakładzie FIAT-GM Powertrain w Bielsku-Białej został wyprodukowany dwumilionowy silnik Diesla 1.3 SDE 75 KM.

Od uruchomienia produkcji tej jednostki napędowej minęły już ponad cztery lata. W 2003 roku, a więc w pierwszym roku produkcji powstało ponad 137 tysięcy silników. Rok później roczna produkcja przekroczyła już ponad 400 tysięcy, by w zeszłym roku przekroczyć liczbę 670 tysięcy. Wzrostowi produkcji towarzyszył wzrost zatrudnienia - z niespełna tysiąca do niemal 1400 osób.

Obecnie FIAT-GM Powertrain Polska jest największym pracodawcą i zakładem produkcyjnym na Podbeskidziu. W całym okresie działalności zakładu wyprodukowano tutaj ponad 5 milionów sztuk zespołów napędowych do różnych samochodów i 2 miliony silników Diesla.
Inwestycja związana z uruchomieniem silnika 1.3 SDE pochłonęła blisko 370 milionów euro. Nowy silnik o mocy 70, 75, 85, 90 i 105 KM w głównej mierze zaspakaja potrzeby eksportowe i jest montowany w samochodach produkowanych przez Fiata i General Motors. Praca odbywa się w systemie trzyzmianowym. Obecnie z taśmy schodzi 2,7 tys. silników na dobę.