150 000 aluminiowych audi
Przez siedem lat od rozpoczęcia produkcji koncern Audi stworzył już 150 000 samochodów z aluminiowym nadwoziem. Ponad 93 000 z nich to model A8, a prawie 57 000 to Audi A2. Jest to kolejny milowy krok w historii aluminium, jako materiału wykorzystywanego przez Audi w produkcji samochodów.
Od ponad 16 lat koncern Audi prowadzi intensywne badania poświęcone zastosowaniu aluminium w przemyśle motoryzacyjnym. Efektem tych badań było opracowanie aluminiowej ramy przestrzennej ASF (Audi Space Frame). Aluminiowa konstrukcja nadwozia pozwoliła projektantom m.in. znacznie obniżyć ciężar pojazdów.
W 1994 roku wiedza zdobyta podczas badań wykorzystana została w praktyce: na świecie pojawiła się pierwsza, produkowana seryjnie limuzyna z aluminiowym nadwoziem - Audi A8. Pod koniec 1994 roku koncern, inwestując 15 mln. DM, zbudował w Neckarsulm centrum badawcze poświęcone aluminium. Ponad 100 osób pracuje tam nad poszerzeniem możliwości wykorzystania aluminium w produkcji seryjnej samochodów.
Rezultat ich pracy zaprezentowany został w połowie 2000 roku, kiedy na rynku pojawił się model Audi A2 z drugą generacją aluminiowej ramy przestrzennej ASF.