130 tys. Audi i Porsche może się zapalić. Nie tylko elektryki

Ponad 130 tys. kierowców Audi i Porsche musi natychmiast udać się do serwisu. Sprawa jest bardzo poważna, choć nie jest związana bezpośrednio z samymi samochodami. Akcja serwisowa dotyczy kabli ładowania dołączanych do aut z napędem elektrycznym (BEV) i hybrydowym typu plug-in (PHEV).

Ponad 130 tys. aut wzywanych do serwisu. Istnieje ryzyko pożaru
Ponad 130 tys. aut wzywanych do serwisu. Istnieje ryzyko pożaruJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

W najlepszym przypadku zepsuje się kabel, a w najgorszym spłonie dom. Ponad 130 tys. samochodów marki Audi i Porsche zostało objętych akcją serwisową, która dotyczy wadliwych ładowarek (40 amp, 240 V) dołączanych do 23 modeli - zarówno tych z napędem elektrycznym (BEV), jak i hybrydowym typu plug-in (PHEV).

Akcja serwisowa na ładowarki. Istnieje ryzyko pożaru

Jak ustalił koncern Volkswagen, po podłączeniu ładowarki do starej, bądź wadliwej instalacji domowej, kabel mógł osiągać wysokie temperatury, co potencjalnie mogłoby doprowadzić do pożaru domu. W ramach kampanii serwisowej ładowarki zostaną wymienione na nowe - wyposażone w czujnik temperatury, który wyłączy urządzenie jeśli stwierdzi zagrożenie w instalacji.

Ładowarki dołączane do aut zostaną wymienione na noweAudimateriały prasowe

Akcja serwisowa Porsche. Kilkaset aut z wadą akumulatora

Kolejna akcja serwisowa, która została ogłoszona w ostatnim czasie dotyczy też 205 egzemplarzy Porsche Taycan. Jak stwierdził producent, samochody zaczęły zgłaszać problemy z ładowaniem baterii. W kilkuset przypadkach system informował o przeładowaniu akumulatora, co - jak się okazuje - również mogło potencjalnie prowadzić do samozapłonu instalacji. Problem dotyczy aut wyprodukowanych przed 22 czerwca 2023 roku.

Te modele są wzywane do serwisu

Akcją serwisową dotyczącą wymiany ładowarek objęto 23 modele - 7 modeli Audi oraz 16 modeli Porsche. Mowa zarówno o autach w pełni elektrycznych, jak również tych z napędem hybrydowym typu plug-in. Na ten moment sprawa dotyczy aut sprzedanych na rynku amerykańskim. Producenci nie poinformowali jeszcze, czy kampanią zostaną objęte również samochody z rynku europejskiego. Co gorsza - jak podaje Consumer Reports - wymiana ładowarek ma nastąpić dopiero w połowie przyszłego roku.

Modele objęte akcją serwisową:

  • A7 (2021-2022)
  • A8 (2020-2021)
  • E-Tron (2019-2024)
  • E-Tron GT (2022-2024)
  • Q4 E-Tron (2022-2024)
  • Q5 (2020-2024)
  • RS E-Tron GT (2022-2024)
  • Porsche Cayenne E-Hybrid (2019-2024)
  • Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid (2024)
  • Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid (2020-2023)
  • Porsche Panamera 4 E-Hybrid (2021-2023)
  • Porsche Panamera 4S E-Hybrid 2021-2023
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid (2021-2023)
  • Porsche Taycan (2021-2024)
  • Porsche Taycan 4 Cross Turismo (2022-2024)
  • Porsche Taycan 4S (2020-2024)
  • Porsche Taycan 4S Cross Turismo (2021-2024)
  • Porsche Taycan GTS (2022-2024)
  • Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022-2024)
  • Porsche Taycan Turbo (2020-2024)
  • Porsche Taycan Turbo Cross Turismo (2021-2024)
  • Porsche Taycan Turbo S (2020-2024)
  • Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo (2021-2024)
Audi RS e-tron GTJan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas