Międzynarodowa Ciężarówka Roku 2001

Znamy już najlepszy samochód osobowy roku 2001, teraz przyszedł czas na najlepszą ciężarówkę. Jury, składające się z wiodących dziennikarzy z branży motoryzacyjnej reprezentujących 19 krajów w Europie, wybrało samochód MAN TG-A na Międzynarodową Ciężarówkę Roku 2001. MAN TG-A zdobywa Nagrodę 114 punktami przed Renault Midlum z 44 punktami oraz Volvo - FL Series z 29 punktami. Nagroda przyznawana jest corocznie nowej ciężarówce, która "najbardziej przyczynia się do rozwoju transportu drogowego w krajach zaangażowanych w głosowanie". MAN Nutzfahrzeuge po raz piąty otrzymuje tak prestiżową nagrodę.

- MAN osiągnął postęp, którego wyrazem jest nowoczesna ciężarówka w transporcie międzynarodowym cechująca się innowacyjnością wynikającą z nowego modułowego projektu - motywuje swój wybór komisja konkursu. - Wychodzi ona naprzeciw wciąż narastającym wymaganiom w zakresie redukcji kosztów użytkowania pojazdu. MAN, według naszej opinii, skupia się na najważniejszych kryteriach rozwoju TG-A; ekonomia, bezpieczeństwo, zmniejszenie substancji szkodliwych w spalinach oraz komfort pracy kierowcy.

Reklama

Nowe sześciocylindrowe silniki spełniają normy - Euro 3 i są przygotowane do zastosowania układów wtryskowych nowej generacji - common rail celem dalszej redukcji poziomu substancji szkodliwych w spalinach.

Zaawansowana elektronika MAN Tronic, Comfort Shift czy skrzynia biegów Tip Matic, hamulce oraz retarder z zaawansowanymi funkcjami Brake Matic, a także tempomat to innowacyjne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Układy elektroniczne nadzorują pracę TG-A i przyczepy/naczepy. Przyczyniają się tym samym do poprawy bezpieczeństwa oraz zmniejszenia kosztów obsługi. Wyrafinowany system diagnostyczny redukuje opóźnienia w transporcie oraz zwiększa przerwy między kolejnymi przeglądami serwisowymi pojazdu.

Obszerna kabina o aerodynamicznym kształcie, prawie płaskiej podłodze oraz dużych powierzchniach szyb łączy w sobie cechy funkcjonalności z formą zewnętrzną. Oferuje kierowcy relaksujące miejsce pracy oraz dobrą widoczność. Różnorodność wymiarów kabin umożliwia odpowiedni ich dobór w zależności od potrzeb transportowych.

Silniki TG-A spełniają coraz ostrzejsze standardy w zakresie ilości substancji szkodliwych w spalinach, co potwierdziły liczne testy drogowe przeprowadzone w ciągu minionego roku. Większa trwałość zastosowanych materiałów pozwoliła na wydłużenie odstępów pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi pojazdu do 80 000 km. Znacznie wydłużył się także "cykl życia pojazdu".

Jury w sposób szczególny podkreśliło fakt, iż głównym kierunkiem rozwoju pojazdów produkowanych przez MAN Nutzfahrzeuge jest zaspokajanie potrzeb i wymagań użytkowników. Życzenia klientów muszą stanowić główne kryterium rozwoju konstrukcji pojazdów.

Nowe rozwiązania wprowadzane są stopniowo, a wiele z nich funkcjonuje już także w koncepcji ciężarówki TG-X. Przedstawiciele MAN Nutzfahrzeuge twierdzą, że są gotowi do rozwiązań oferujących kierowcom nowy wymiar bezpieczeństwa oraz jeszcze wyższy komfort użytkowanego pojazdu.

Prestiżowe Trofeum - Ciężarówka Roku - zostanie wręczone podczas Dnia Prasowego - Bruksela Motor Show, 12 stycznia 2001 o godz. 11.00.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: jury | ciężarówka | MAN
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy