Internauci nie dyskryminują kobiet
Płeć nie gra roli w kierowaniu pojazdem, tak - wbrew stereotypom - uważa większość internautów, którzy wzięli udział w ankiecie przeprowadzonej w na stronie www.kierowcanaszostke.com.pl. Wśród tych osób jest aż 90 % mężczyzn i 10 % kobiet.
Na pytanie "Czy kobiety jeżdżą lepiej od mężczyzn?" pozytywnie odpowiedziało tylko 7 % internautów, w tym aż 71 % mężczyzn. Przeciwne zdanie miało aż 41 % osób, spośród których tylko 4 % to kobiety. Większość osób (52 %) uważa, że płeć nie gra roli. Umiejętność prowadzenia samochodu jest swego rodzaju talentem ? albo ktoś się z tym rodzi albo nie. Płeć nie ma z tym nic wspólnego - tak napisała jedna z uczestniczek forum dyskusyjnego, które było prowadzone na stronie równolegle z ankietą. Swoim zdaniem podzielił się też uczestnik konkursu "Kierowca na szóstkę" Witold Urbanowicz - Generalnie uważam, że płeć kierowcy nie ma znaczenia. Kwestia czy ktoś jest lepszym czy gorszym kierowcą nie zależy od płci ani od wieku! O tym czy ktoś jeździ lepiej czy gorzej decyduje tylko i wyłącznie jego inteligencja, umiejętności i przede wszystkim rozwaga. Nasze bezpieczeństwo zależy od rozumu a nie od płci.
Większość ankietowanych internautów to osoby w wieku 18 - 40 lat, z czego aż 39 % to młodzież (18 - 25 lat). Każda płeć zapewne ma nieco odmienne, statystycznie rzecz biorąc, zalety i wady, także te, które liczą się w roli kierowcy. Sondaż pokazuje, wbrew seksistowskim stereotypom, zrównoważony w zasadzie bilans z pewną jedynie tendencją większego doceniania atutów męskich kierowców. Gdy proporcje płci za kierownicą się wyrównają i kobiety nabiorą większej pewności siebie, stereotyp blondynki zniknie definitywnie - mówi prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny.
Strona internetowa www.kierowcanaszostke.com.pl jest serwisem ogólnopolskiej akcji edukacyjnej skierowanej do młodych, początkujących kierowców (w wieku 18-25 lat), którzy są jedną z najbardziej zagrożonych i zagrażających innym grup kierowców. Celem akcji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w tej grupie poprzez promocję pozytywnej osobowości kierowcy. Akcja składa się z ogólnopolskiego konkursu, w którym bierze udział 32 uczestników z całej Polski oraz badania osobowości kierowcy prowadzonego na stronie internetowej.