Alfa wygrała!

Alfa romeo 147 została wybrana Samochodem Roku 2001. Jurorzy - dziennikarze typujący Car of the Year przyznali alfie 238 punktów. Na drugim miejscu znalazł się ford mondeo (235 pkt.), a na trzecim toyota prius (229 pkt.) O oto kolejność pozostałych samochodów: 4. audi A2 (184 pkt.), 5. mercedes C (164 pkt.), 6. opel corsa (133 pkt.), 7. volvo S60/V70, 8. chryselr PT cruiser (133 pkt), 9. peugeot 607 (43 pkt.), 10. citroen xsara picasso (8 pkt). Uroczyste wręczenie symbolicznej statuetki odbędzie się 25 stycznia 2001 roku w Hamburgu. Udział w nim weźmie dyrekcja koncernu Fiat, konstruktorzy i styliści Alfy Romeo 147 oraz jurorzy tego konkursu. Już teraz w INTERIA.PL foto-galeria oraz film o zwycięzcy Car of the Year!

Alfa romeo 147 została wybrana Samochodem Roku 2001. Jurorzy - dziennikarze typujący Car of the Year przyznali alfie 238 punktów. Na drugim miejscu znalazł się ford mondeo (235 pkt.), a na trzecim toyota prius (229 pkt.) O oto kolejność pozostałych samochodów: 4. audi A2 (184 pkt.), 5. mercedes C (164 pkt.), 6. opel corsa (133 pkt.), 7. volvo S60/V70, 8. chryselr PT cruiser (133 pkt), 9. peugeot 607 (43 pkt.), 10. citroen xsara picasso (8 pkt). Uroczyste wręczenie symbolicznej statuetki odbędzie się 25 stycznia 2001 roku w Hamburgu. Udział w nim weźmie dyrekcja koncernu Fiat, konstruktorzy i styliści Alfy Romeo 147 oraz jurorzy tego konkursu.

Reklama

Wybory Samochodu Roku trwają praktycznie przez cały sezon, bowiem niemal nieustająco organizowane są prezentacje nowych modeli i jazdy testowe. Na początku września odbywają się jazdy testowo-porównawcze w Danii, gdzie jurorzy maja do dyspozycji wszystkie auta, biorące udział w konkursie. W październiku po raz pierwszy miały miejsce testy wybranych już 10 samochodów również w Niemczech. Jazda po drogach o różnych nawierzchniach, doprowadzanie do krytycznych sytuacji, przeprowadzanie testu łosia, jazda samochodem obciążonym, slalomy, hamowania, jazda po śliskim zwróciły uwagę jurorów na kilka aut. Wśród nich na Alfę Romeo 147, tym samym wspierając jej wysoką ocenę z zakresu stylizacji nadwozia i wnętrza. Jednocześnie 147-ka znalazła się w grupie pojazdów wyróżniających się nowatorskimi rozwiązaniami, takimi jak na przykład system Selespeed zwiększający przyjemność prowadzenia samochodu, a zarazem podnoszący bezpieczeństwo jazdy i jak przystało na auto o charakterze sportowym, naśladujące rozwiązanie stosowane w wozach Formuły 1, które po przełączeniu na tryb pracy miejskiej umożliwia bezstresową jazdę z automatycznym przełączaniem biegów.

Oczywiście Alfa Romeo 147 miała bardzo silnych konkurentów, odznaczających się przełomowymi rozwiązaniami technologicznymi i konstrukcyjnymi. Stąd też wielu jurorów uznało ich za swoich faworytów. Były to jednak głosy podzielone pomiędzy różne modele. Tymczasem wysoka ocena Alfy Romeo 147 dominowała wśród większości dziennikarzy oceniających te samochody - co w efekcie przyniosło jej zwycięstwo.

Wprowadzenie 10 zamiast 5 samochodów do ścisłego finału przy zachowaniu puli 25 punktów, zgodnie z oczekiwaniem spowodowało rozproszenie punktów na dwukrotnie większą liczbę modeli, a tym samym zminimalizowało różnice występujące na czołowych miejscach. O ile wcześniej kandydatów oddzielało kilkanaście głosów, teraz różnice te stopniały do zaledwie kilku punktów. Na dodatek średnia liczba punktów przyznawana za pierwsze miejsce spadła z 9 do 8, a zarazem wzrosła liczba pozycji nisko punktowanych. To wszystko sprawia, że wzrosła szansa wygrania konkursu "ze średniej", a więc przez auto, które nie było faworyzowane przez większość jurorów. Taki właśnie przypadek wystąpił w tej edycji konkursu.

Alfa romeo 147 zdobyła jedynie 3 punkty więcej od forda mondeo, a ten z kolei o 6 więcej od toyoty prius. Druga, słabsza pod względem punktowym, grupa wyłoniła się w prius umieściło na pierwszej pozycji aż 17 dziennikarzy, podczas gdy alfę romeo 9, a forda 8. Można powiedzieć, że o sukcesie Alfy Romeo zadecydowały punkty przyznawane głównie za drugie i trzecie miejsce, których dobitnie zabrakło na przykład toyocie prius.

Już teraz w INTERIA.PL foto-galeria nowej alfy romeo 147 a poniżej także film o zwycięzcy Car of the Year!

2,56 MB - 1:24s6,09 MB - 1:24s

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy