Zapakowali ciężarówkę do pudełka. Po co?
Volvo kontynuuje kampanię wizerunkową mającą na celu wychowanie kolejnego pokolenia fanów marki. Trzeba przyznać, że Szwedzi są w tym naprawdę nieźli!
Wszyscy pamiętają słynną reklamę, w której Jean-Claude Van Damme robił szpagat pomiędzy dwoma, jadącymi obok siebie, ciężarówkami Volvo. Klip zrobił w sieci ogromną furorę - popularności mogą mu zazdrościć największe kinowe hity. Reklamę obejrzało do tej pory ponad 84 mln osób!
Pod koniec 2015 roku Volvo opublikowało swoją kolejną superprodukcje. W sieci pojawił się wówczas filmik, w którym 4-letnia dziewczynka - dzięki systemowi zdalnego sterowania - prowadziła po specjalnym torze najnowszą, uterenowioną ciężarówkę szwedzkiej marki. Nieskrywany dziecięcy entuzjazm i kilka spektakularnych "wpadek" kierowcy, z których auto wyszło bez szwanku, robiło ogromne wrażenie.
Teraz, Szwedzi po raz kolejny sięgnęli do świata dziecięcych marzeń. Joel Jovine - 3-latek z Charlotte w Karolinie Północnej - pomógł im w ustanowieniu Rekordu Guinessa dotyczącego największego obiektu, jaki kiedykolwiek został rozpakowany z "fabrycznego" pudełka...
Próba ustanowienia rekordu odbyła się 12 maja pod czujnym okiem obserwatorów Księgi Rekordów. Mierząca 72 stopy (niemal 22 m) ciężarówka dostarczona została przed dom rodziców chłopca. Podekscytowanemu trzylatkowi przypadło w udziale jej rozpakowanie. Mógł też - do woli - "testować" wyposażenie w postaci telewizora czy, wypełnionej po brzegi, lodówki.
Najwięcej problemów sprawiło Volvo stworzenie - typowego dla resoraków - pudełka. Firma musiała użyć typowych dla tego rodzaju opakowań materiałów - tektury i celofanu. Opakowanie musiało być też na tyle lekkie i bezpieczne, by mógł z nim sobie poradzić przeciętny trzylatek. Ostatecznie "pudełko" miało ponad 24 m długości, 4,2 m szerokości i blisko 5,5 m wysokości!
Nietypowa akcja miała na celu promocję ciężarowego Volvo VNL 760 - jednej z najlepiej sprzedających się za Oceanem ciężarówek szwedzkiej marki. W tym miejscu warto przypomnieć, że Volvo Truck dysponuje siecią 2200 dealerów rozsianych po 125 krajach świata. W zeszłym roku firma dostarczyła klientom 103 tys. ciężarówek.