Toyota cenniejsza od Coca-Coli. Wyniki Best Global Brands 2022
Najwyżej plasującą się marką motoryzacyjną w rankingu Best Global Brands jest Toyota. Oprócz niej w pierwszej dziesiątce znalazł się też jeszcze jeden producent samochodów.
Amerykańska firma konsultingowa Interbrand po raz kolejny przygotowała ranking Best Global Brands. W tym prestiżowym zestawieniu znajdują się najcenniejsze marki na świecie.
Pierwsze trzy miejsca należą kolejno do firm Apple, Microsoft i Amazon. W pierwszej dziesiątce znalazły się dwie marki motoryzacyjne. Najcenniejszym producentem samochodów okazała się Toyota. W ogólnym zestawieniu zajęła ona szóstą pozycję. Jej rynkowa wartość została oszacowana na niemal 59,8 mld dolarów. Jest to wzrost o 10 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Japoński producent wyprzedził m.in. Coca-Colę.
Na ósmym miejscu rankingu znalazł się Mercedes. Jego wartość wynosi nieco ponad 56,1 mld dolarów (wzrost o 10 proc.). Za nim znalazł się z kolei np. Disney.
W całym rankingu 100 najcenniejszych marek świata znalazło się piętnaście marek motoryzacyjnych. Oto one:
- Toyota (6. miejsce w ogólnym rankingu) - 59,757 mld dolarów, wzrost o 10 proc.
- Mercedes (8. miejsce) - 56,103 mld dolarów, wzrost o 10 proc.
- Tesla (12. miejsce) - 48,002 mld dolarów, wzrost o 32 proc.
- BMW (13.) - 46,331 mld dolarów, wzrost o 11 proc.
- Honda (26.) - 22,837 mld dolarów, wzrost o 7 proc.
- Hyundai (35.) - 17,314 mld dolarów, wzrost o 14 proc.
- Audi (46.) - 14,976 mld dolarów, wzrost o 11 proc.
- Volkswagen (48.) - 14,819 mld dolarów, wzrost o 10 proc.
- Ford (50.) - 14,431 mld dolarów, wzrost o 12 proc.
- Porsche (53.) - 13,504 mld dolarów, wzrost o 15 proc.
- Nissan (61.) - 12,212 mld dolarów, wzrost o 10 proc.
- Ferrari (75.) - 9,365 mld dolarów, wzrost o 31 proc.
- Kia (87.) - 6,612 mld dolarów, wzrost o 9 proc.
- Land Rover (98.) - 5,593 mld dolarów, wzrost o 10 proc.
- Mini (99.) - 5,579 mld dolarów, wzrost o 7 proc.
***