Sponsorowane fotoradary
Firma kupuje fotoradar, montuje go przy drodze, a na mieszczącej go skrzynce umieszcza swoje logo. Takie rozwiązania już funkcjonują... Na razie w Dubaju.
Główna droga łącząca Dubaj ze stolicą Zjednoczonych Emiratów Arabskich - Abu Dhabi - zajmuje jedno z pierwszych miejsc na świecie w niechlubnej statystyce największej liczby wypadków w przeliczeniu na liczbę mieszkańców - informuje BBC.
Dlatego też władze zdecydowały się na nietypowe rozwiązanie - zastosowanie sponsorowanych fotoradarów.
Partnerem akcji został Hewlett-Packard. To logo tej firmy, wraz z hasłami typu: "Ogranicz prędkość" albo "Twoje dzieci czekają na ciebie w domu" znalazło się na skrzynkach fotoradarowych.
Część analityków uważa jednak, że chociaż akcja przyczyni się do zmniejszenie prędkości, to już odbiór firmy, wśród osób ukaranych mandatami znacznie się pogorszy.
A co na to kierowcy? Cieszą się, że radary umieszczono w jaskrawo-pomarańczowych, widocznych z daleka skrzynkach. Cóż, o to w końcu chodzi w reklamie...
A swoją drogą, ciekawe kiedy na podobne pomysły wpadnie nasza "władza"...