Reklama

Jak sprzedać auto?

Znane powiedzenie mówi, że reklama jest dźwignią handlu. Jak więc sprzedać samochód? Trzeba dotrzeć z ofertą do jak najszerszego grona potencjalnych kupujących.

W zeszłym roku do końca listopada sprowadzono do Polski 791 963 samochody używane, o 7,4 proc. więcej niż przed rokiem. Chociaż nie ma jeszcze danych za grudzień, można założyć, że za 12 miesięcy został pobity rekord z 2004 roku, który wyniósł 828 tys. sprowadzonych samochodów używanych.

Reklama

67 proc. sprowadzonych dotychczas do Polski samochodów, to auta 10-letnie i starsze. Samochody w wieku od 4 do 10 lat stanowią 28 proc. prywatnego importu, natomiast auta najmłodsze, w wieku do 4 lat, niecałe 5 proc.

Do tego należy doliczyć ponad 200 tysięcy sprzedanych w ciągu roku samochodów nowych.

Czy polski rynek jest na tyle duży, by wchłonąć w ciągu roku milion pojazdów? Absolutnie nie.Dlatego ponad połowa sprowadzonych samochodów używanych wciąż zalega w komisach w oczekiwaniu na nowego właściciela.

Jednak niektórzy stwierdzili najwyraźniej, że takie bierne oczekiwania nie jest efektywne i postanowili wyjść do klienta.

Tak postąpił kierowca Volkswagen Golfa, którego spotkaliśmy na drodze. Pierwsze co rzucało się w oczy to wielka folia samoprzylepna z napisem "SPRZEDAM" umieszczona nie na szybie, ale na klapie bagażnika.

Cóż, Golf II należy do najchętniej sprowadzanych do Polski modeli. Przy tak wielkiej podaży i niskim popycie ludzie imają się wszelkich sposób, by ten samochód sprzedać.

Jak sądzicie, czy ta metoda jest skuteczna?

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: auto

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje