10 faktów na temat Lexusa RX L

Lexus RX to jeden z najważniejszych modeli w ofercie japońskiej marki. Od momentu, gdy dwie dekady temu trafił na rynek, globalna sprzedaż RXa przekroczyła już 2,7 miliona egzemplarzy. Wprowadzenie wersji RX L to największa rewolucja w historii modelu od czasu premiery hybrydowego RX 400h w 2005 roku. Poznajcie dziesięć ciekawych faktów na temat Lexusa RX L.

1. Nowy RX L to pierwszy siedmiomiejscowy model Lexusa oferowany w Europie. W przeciwieństwie do wielu siedmioosobowych aut innych producentów, w których dodatkowe fotele po prostu dodano do wersji pięciomiejscowej, RX L ma specjalnie zaprojektowane nadwozie.

2. Tylna część nadwozia RX L jest wydłużona w stosunku do RX o 110 mm. Uzyskana w ten sposób dodatkowa przestrzeń pozwoliła zapewnić wszystkim osobom znajdującym się na pokładzie komfort podróżowania, a pasażerom tylnych siedzeń łatwość zajmowania foteli i dużą ilość miejsca dla nóg i nad głowami.

Reklama

3. Przestrzeń nad głowami pasażerów trzeciego rzędu foteli uzyskano między innymi przez lekkie zwiększenie kąta nachylenia tylnej szyby, przez co linia dachu ciągnie się dalej ku tyłowi samochodu. Jednocześnie designerzy zachowali charakterystyczny, podobny do coupe profil RX i efekt "pływającego dachu", jaki tworzą przyciemnione tylne słupki.

4. Fotele znajdujące się w drugim rzędzie umieszczono nieco wyżej, zapewniając w ten sposób osobom siedzącym w trzecim rzędzie więcej miejsca na nogi. Łatwy dostęp do trzeciego rzędu jest możliwy po jednym naciśnięciu dźwigni, która powoduje pochylenie oparcia zewnętrznego fotela środkowego rzędu i przesunięcie go ku przodowi.

5. Dwa tylne fotele zaopatrzone są w umieszczone pomiędzy nimi uchwyty na kubki. Trójstrefowa klimatyzacja umożliwia niezależne ustawianie parametrów za pomocą panelu umieszczonego przy lewym fotelu.

6. Fotele trzeciego rzędu Lexusa RX L są również łatwe w obsłudze - aby je rozłożyć lub złożyć równo z podłogą bagażnika, wystarczy nacisnąć jeden z przycisków umieszczonych na fotelach środkowego rzędu i w bagażniku.

7. Gdy tylne fotele są złożone, płaska podłoga przestrzeni ładunkowej ma długość 1067 mm. Aby dodatkowo ułatwić korzystanie z bagażnika, RX może być wyposażony w elektryczny mechanizm otwierania i zamykania jego pokrywy uruchamiany bezdotykowym czujnikiem, reagującym na gest osoby mającej przy sobie zbliżeniowy kluczyk pojazdu.

8. Jakość wykończenia kabiny podkreślają wstawki z aluminium i ciemnego drewna, dekorowane wzorami wykonanymi za pomocą lasera. Zdobienia te, wykonywane przez specjalistów z firmy Yamaha wykorzystujących doświadczenia zgromadzone przy produkcji koncertowych fortepianów i gitar akustycznych, odsłaniają znajdujące się pod fornirem aluminium, tworząc wyrafinowane desenie.

9. Hybrydowa jednostka napędowa RX 450hL jest wyposażona w 3,5-litrowy, benzynowy silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy maksymalnej 262 KM i maksymalnym momencie obrotowym 335 Nm. Całkowita moc hybrydowej jednostki napędowej (silnika spalinowego i silnika elektrycznego łącznie) to 313 KM. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 5,9 l/100km.

10. RX 450hL wyposażono w układ napędu na wszystkie koła Lexus E-Four z dodatkowym silnikiem elektrycznym na tylnej osi. Rozwiązanie to zapewnia oszczędność energii i paliwa przez ograniczenie napędu tylnych kół wyłącznie do sytuacji, gdy jest to  konieczne oraz wykorzystanie tylnego silnika elektrycznego jako generatora ładującego akumulator trakcyjny z użyciem energii odzyskiwanej podczas hamowania.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy