Wzrost importu prywatnego

Samochodów używanych z zagranicy przyjeżdża coraz więcej. Dobrze to, czy źle? Na pewno biorąc pod uwagę nadal większą ilość klientów niż samochodów używanych - to bardzo dobrze.

Samochodów używanych z zagranicy przyjeżdża coraz więcej. Dobrze to, czy źle? Na pewno biorąc pod uwagę nadal większą ilość klientów niż samochodów używanych - to bardzo dobrze.

Od dawna wiadomo, że kupić dobry samochód używany jest bardzo trudno. Klienci narzekają, że aut brakuje, a dealerzy i autokomisy, że nie mają skąd ich wziąć. Jak informuje firma Eurotax Polska, sytuacja ta jest skutkiem spadku wielkości zarówno sprzedaży nowych pojazdów jak i importu prywatnego oraz coraz większego zapotrzebowania właśnie na auta używane.

Nawet bardzo duży wzrost cen samochodów używanych - w ciągu ostatnich 12 miesięcy o około 10-15% - nie odstrasza potencjalnych klientów. Koszt zakupu samochodu i tak będzie znacznie mniejszy niż nowego pojazdu. Więc aut brakuje...

Reklama

Ci którzy mogliby zasilić rynek, czyli importerzy aut używanych napotykali coraz to nowe ograniczenia - a to akcyza, a to Euro II itd. Na pewno uczciwie oceniając sytuacje na polskim rynku pojazdów używanych bardzo dobry skutek dało wprowadzenie normy Euro II - najgorsze "szroty" nie przyjeżdżają do Polski i nie robimy przysługi naszym zachodnim sąsiadom. Ponadto zmieniły się zdecydowanie preferencje i wymagania klientów samochodów używanych - chcemy kupić samochód w wieku do 5-7 lat, serwisowany, kupiony w Polsce itd. Dzięki najnowszym zmianom przepisów regulujących import prywatny, a więc nowym sposobie naliczania akcyzy, uwzględnianiu rzeczywistego stany pojazdu i przebiegu, naliczaniu opłat od cen zakupu uwzględniając marże importerów, aut na rynku wtórnym będzie coraz więcej. W sierpniu sprowadzono ponad dwukrotnie więcej pojazdów wieku 4-10 lat niż w lipcu. Jest to przedział wiekowy najczęściej poszukiwanych pojazdów. To dobrze dla klientów, importerów, dealerów i autokomisów. Import będzie rósł do końca roku (o ile nie będzie żadnych zmian w przepisach i na pewno zostanie zahamowany nieustanny wzrost cen samochodów używanych na rynku polskim, który jest największy w Europie).

Import prywatny samochodów używanych w roku 2003:
         do 4 lat   4-10 lat   powyżej 10   Suma
Styczeń  889        87         109          1085
Luty     854        104        167          1125
Marzec   1212       151        249          1612
Kwiecień 1186       154        272          1612
Maj      1143       178        470          1791
Czerwiec 1070       219        532          1821
Lipiec   1174       243        626          2043
Sierpień 1114       594        593          2301

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wzrosty | prywatnie | import
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy